Skip to main content

-Jag vill säga upp 3Trygg

-Förmedlande tjänster; vilka köp kostar 194kr/st? Vilka köp ska jag undvika?

-Det går inte att ringa er. Efter två val blir blir man nedkopplad.

Arne Johansson, ev samtal efter 17.00

Skriv inte personliga uppgifter i ett öppet forum. Vi som skriver här är vanliga användare och inte Tres support.

Hejsan @Ajsn👋

Du kan säga upp 3Trygg inne på Mitt3! Så här gör du:

1. Logga in på mitt3
  2. Klicka på din delbetalning(telefon, router, surfplatta) som tjänsten ligger på
  3. Under “Extratjänster” ser du 3Trygg, klicka på “Avbeställ tjänsten”.
  4. Bekräfta sedan med den orangea knappen “Avbeställ tjänsten”.
  5. Klart! Viktigt att tänka på är att du inte kan lägga till tjänsten när du väl har plockat bort den.

På Mitt3 kan du se vad de förmedlade tjänsterna på fakturan avser:

1. Logga in på Mitt3
  2. Skrolla ned till Kostnader och klicka på Visa alla fakturor
  3. Klicka på din senaste faktura, och Ladda ned som PDF
  4. Nu ser du fakturan. Bläddra nu till sidan Detaljspecifikation, där kan du se alla förmedlade tjänster, rörliga kostnader, betalsamtal osv.

Tråkigt att du inte kommit fram till kundservice. Jag ser att du skapade inlägget kl 21.00 igår, vid den tiden var vår kundservice stängd (om det var då du testade att ringa). Vår kundservice har öppet 9-18 varje vardag.

// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot uppförandereglerna i våra allmänna villkor. Beslutet har fattats efter att en annan användare på 3Community rapporterat ditt inlägg.

Om du anser att vårt beslut är felaktigt, kan du överklaga beslutet inom sex månader genom att använda vår interna överklagandeprocess: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut.

Enligt Digital Services Act har du dessutom alltid rätt att få beslutet prövat utanför domstol genom att vända dig till ett certifierat tvistlösningsorgan. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Till Jeppe-Peppe!

Trevligt svar från ett namn som bara kan förknippas med 3. ATT SKRIVA OCH SKICKA ÄR TVÅ SKILDA SAKER. SVARA PÅ FRÅGAN ISTÄLLET FÖR ATT HÄNVISA TILL EN IDIOTISK SIDA!!!!!!!

Till Jeppe-Peppe!

Trevligt svar från ett namn som bara kan förknippas med 3. ATT SKRIVA OCH SKICKA ÄR TVÅ SKILDA SAKER. SVARA PÅ FRÅGAN ISTÄLLET FÖR ATT HÄNVISA TILL EN IDIOTISK SIDA!!!!!!!

Hej igen @Ajsn!

Så som jag förstod dig ville du:

1. Säga upp 3Trygg
  2. Förstå de Förmedlade tjänsterna som du har på din faktura

Stämmer det eller har jag missförstått dig? 🤔

Jag förtydlar mitt förra meddelande här:

1. Säga upp 3trygg

För att säga upp 3Trygg så behöver du logga in på Mitt3.
Så här gör du för att ta bort 3Trygg:

1. Logga in på mitt3
  2. Klicka på din delbetalning(telefon, router, surfplatta) som tjänsten ligger på
  3. Under “Extratjänster” ser du 3Trygg, klicka på “Avbeställ tjänsten”.
  4. Bekräfta sedan med den orangea knappen “Avbeställ tjänsten”.
  5. Klart! Viktigt att tänka på är att du inte kan lägga till tjänsten när du väl har plockat bort den.

2. Förmedlade tjänster

Kika på din faktura inne på Mitt3 - Klicka här. Där finns en tydligare beskrivning av vad du har köpt, när du köpte det samt vem som har gjort debiteringen. “Förmedlade tjänster” är en rörlig kostnad, vilket kan vara allt från ett betal-samtal, gjort ett köp online som placeras på din mobilfaktura, SMS-köp eller liknande.

Då denna sida är ett publikt forum, så kan jag inte se din faktura - men du kan själv se din faktura, vad det är för köp och vilket företag som har debiterat dig. Så här gör du:

1. Logga in på Mitt3
  2. Skrolla ned till Kostnader och klicka på Visa alla fakturor
  3. Klicka på din senaste faktura, och Ladda ned som PDF
  4. Nu ser du fakturan. Bläddra nu till sidan Detaljspecifikation, där kan du se alla förmedlade tjänster, rörliga kostnader, betalsamtal osv.

Lämna en kommentar