Besvarat

Min mobils wifi fungerar inte på en del appar

  • 13 July 2023
  • 1 svar
  • 178 visningar

Har läst vad ni skrivit om detta på sidan. Har haft kontakt med er, samsung och min internetleverantör. Gjort allt det sagt att jag skall göra. Men när jag skall använd appar så som tex spotify, bankid, läsa aftonbladet , lyssna på Storytel mm så säger telefonen att jag inte har någon internet anslutning. Då får jag koppla bort Wifi och gå på mobilens surf. Den räcker ju inte hela månaden. Problemt kom i februari när telefonen uppdaterades. Nu har jag setat i telefon med support flera gånger. Tyvärr måste jag arbeta så  jag hinner inte med att lägga ner timmar på detta. Jag har bindingstid 6 månader på telefonen och garanti till november

icon

Bäst svar av frodrik91 13 July 2023, 18:01

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Tilin 

Har du gjort någon uppdatering av programvaran efter uppdateringen i Februari ? Samt även om appar är uppdaterade . Så fall se om det finns någon ny aktuell att uppdatera till.

Har det testats att rensa cache minne för android och dess appar ? Värt att nämna är att sparad information försvinner. Men det kan även vara här problemen kan vara.

https://www.fonedog.com/sv/android-data-recovery/clear-android-cache-and-app-data.html

Om inget av dessa funkar & du har en 3Trygg försäkring för din mobil ifrån 3 . Så kan det vara bra att kontakta 3 Kundservice , och se hur man ska gå vidare med telefonen så den fungerar , repareras eller byts ut.

Som jag förstår det , så är telefonen 18 månader gammal ? Om du haft 24 månaders avbetalning på den.
Vad är det för märke & modell ?

/F

Svara