Besvarat

mitt 4g funkar inte

  • 30 July 2019
  • 1 svar
  • 412 visningar

Hej.

för cirka en vecka sedan åkte jag till Norge med bil och köpte extra 4g bara till resan. Direkt när vi kom inom Norges gränser slutade mitt 4g att fungera utan anledning. Det stod att jag hade 4g dör uppe på skärmen men jag kunde inte använda det. Jag hade data roaming på och testade att starta om mobilen ett flertal gånger men inget funkade. Nu står det på mitt tre konto att jag har en faktura på 549 kr för att jag har använt 4g i Norge. Jag trodde inte att det kostade extra att surfa i norge. Och eftersom att mitt 4g inte ens fungerat fattar jag inte hur jag har kunnat få en faktura på det. Hälsningar Iris Winnes.
icon

Bäst svar av Pettersson 31 July 2019, 09:55

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

är det så att du åkt någon båt eller färja i Norge? På dessa gäller andra priser nämligen. Vad gäller det vanliga mobilnätet i Norge så kan du använde mobilen enligt de villkor som gäller hemma också. Vad är det som står på fakturan och vad är kostnaden för den specifika raden?

När det gäller användning av internet i ett annat land kan det vara så att du sedan tidigare har en spärr som gör att all data roaming är blockerat i abonnemanget. För att ta bort denna behöver man kontakta 3Kundservice.

Svara