Skip to main content
Besvarat

Mobila Betalningar Gräns

• 28 februari 2025
  • 1 svar
  • 59 visningar

Tidigare fanns det (vad jag upplevde) ingen gräns över hur mycket man kan handla för som mobil betalning dvs använda 3 som betalning i play butiken och andra tjänster, hösten 2024 fick jag sms varje månad. Köpet kan inte genomföras - max gräns 1500kr. Nu efter årsskiftet 24/25 är gränsen satt till 1000kr.

Varför? Är sjukt galet trött på sms som kommer varje dag att köpet inte kunde genomföras pga gränsen.

Ta bort gränsen för de kunder som inte vill ha det eller höj beloppet. Annars måste jag fram med kreditkort o visa kort varje gång. Vill inte ha de uppgifterna sparade överallt, bättre med köp direkt, man kan se i 3 appen och därefter betalar man 3 fakturan som man gjort de senaste 8 åren. 

Någon annan som känner igen sig? Kan supporten kolla detta?

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Crille983, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Precis som du märkt har vi sänkt gränsen för mobilköp via fakturan från 1500kr/mån till 1000kr/mån. Sänkningen av gränsen har skett på grund av säkerhetsskäl. Det fungerar skyddande i samband med bedrägerier, och minskar dessutom risken för att fakturakostnaden ska flyga iväg.

Idag är det inte möjligt att ändra spärrbeloppet. Själv använder jag helst inte kreditkort på grund av samma skäl som dig, dock är detta till lite hjälp i din fundering. Mitt råd är att se över vad det finns för betalningsalternativ i Play Butiken, men också att kolla med mobiltillverkaren för att få mer information.

Förstår att detta kanske inte var svaret du hoppats på, men hoppas att det gav en förklaring till varför ändringen har gjorts.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 145 kommentarer
  • Svar
  • 3 mars 2025

Hej ​@Crille983, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Precis som du märkt har vi sänkt gränsen för mobilköp via fakturan från 1500kr/mån till 1000kr/mån. Sänkningen av gränsen har skett på grund av säkerhetsskäl. Det fungerar skyddande i samband med bedrägerier, och minskar dessutom risken för att fakturakostnaden ska flyga iväg.

Idag är det inte möjligt att ändra spärrbeloppet. Själv använder jag helst inte kreditkort på grund av samma skäl som dig, dock är detta till lite hjälp i din fundering. Mitt råd är att se över vad det finns för betalningsalternativ i Play Butiken, men också att kolla med mobiltillverkaren för att få mer information.

Förstår att detta kanske inte var svaret du hoppats på, men hoppas att det gav en förklaring till varför ändringen har gjorts.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies