Besvarat

Mobilegroup Nordic AB

• 26 maj 2019
  • 3 svar
  • 589 visningar

Hej har blivit kontaktad utav mobilegroup Nordic AB som säger att de jobbar med 3 och kommer hjälpa mig att gå ned fortare i räkningarna. Men enligt räkningen ligger jag på en skuld på över 25 000kr och nu har jag fot ett paket? Inte hämtat ut de ännu men jag har inte beställt något. Lätt bra när de sa att de hjälper till att betala av fortare räkningarna men nu blir jag misstänksam

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura
icon

Bästa svar av Chipsgeneralen 27 maj 2019, 06:40

Hej, 3 har sedan en tid tillbaka slutat sitt samarbetet med billmate/mobile group men har märkt att de fortfarande hör av sig till kunder.

Om du inte har beställt något från den gruppen skulle jag höra av mig till mobilegroup innan jag hämtade ut paketet.

Min egna tumregel (man får såklart göra hur man vill om det känns lugnt osv) är att aldrig köpa/skaffa ett ”bra erbjudande när ett företag jag aldrig hört talas om hör av sig. Man ska nästan alltid bara handla via officiella källor skulle jag säga. Tryggheten kan ibland vara värd några hundra kronor mer.

Nu för tiden kan du till och med skaffa tex smartklockor eller tillbehör smidigt via tre.se. Med avbetalning, alla sådana transaktioner går alltid enbart via tre och ingen annan.
Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +9
Hej, 3 har sedan en tid tillbaka slutat sitt samarbetet med billmate/mobile group men har märkt att de fortfarande hör av sig till kunder.

Om du inte har beställt något från den gruppen skulle jag höra av mig till mobilegroup innan jag hämtade ut paketet.

Min egna tumregel (man får såklart göra hur man vill om det känns lugnt osv) är att aldrig köpa/skaffa ett ”bra erbjudande när ett företag jag aldrig hört talas om hör av sig. Man ska nästan alltid bara handla via officiella källor skulle jag säga. Tryggheten kan ibland vara värd några hundra kronor mer.

Nu för tiden kan du till och med skaffa tex smartklockor eller tillbehör smidigt via tre.se. Med avbetalning, alla sådana transaktioner går alltid enbart via tre och ingen annan.
Jag har med blivit kontaktad av mobile group och betalar massa till billmate. Och dum som man är signerat via bankId. De babblar på och man har svårt att säga nej. Har betalat till dem sen förra året och de har inte hänt nått på min 3 räkning va jag kan se. Hur blir man av med detta eller är det bara att forsätta betala och se glad ut?
Användarnivå 4
Emblem +10
Hej @Sandy1989.

Jag beklagar och förstår verkligen att det är en jobbig situation du sitter i.
Min rekommendation till dig är att du kontaktar Mobile Group direkt gällande detta för att se över dina kostnader och avtal hos dem. Det har vi på Tre dessvärre inget översikt om.

Svara