Besvarat

Nekad Autogiroansökan

  • 24 September 2018
  • 2 svar
  • 312 visningar

Hej!

Jag har ansökt om autogiro i säkert ett halvår nu och får bara konstiga svar, katastrof. Jag får inte ens en faktura i brevlådan... bara i kivra. Jag betalar varje månad för en adminiatrativ avgift som jag varken behöver eller ens görs.

Extremt missnöjd och vill ha dom hundra lappar jag betalat för erqt papper


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Emanuel 25 September 2018, 08:53

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Alex!

Vad får du för konstigt svar när du ansöker om Autogiro?

Bara så att du vet om det är Autogiro en metod att betala sin faktura och inte ett sätt att få sin faktura på. Man kan dock kombinera Autogirobetalning med SMS-notifiering och på så vis slippa pappersfakturan.

Att du blir debiterad för pappersfaktura när du får fakturan i Kivra beror på att det först skapas en faktura som scannas in för att skickas till Kivra digitalt, enligt hur jag har förstått det.

En lösning på det problemet är att ansöka om E-faktura.
Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @Alexcasas Vad kul att du har hittat in hit!

Som @Tristan säger så tar vi ut en administrativ avgift när du väljer att få fakturan genom Kivra. För att undvika detta rekommenderar jag varmt att du anmäler E-faktura direkt genom din internetbank.
Har du skickat in dig Autogiroansökan genom en blankett eller digitalt genom Mitt3?

Vi har i dagsläget ingen möjlighet att kreditera dig fakturaavgiften om ditt Autogiro blir nekat. Återkom gärna med vilka felmeddelanden du får, så ska vi kika!

Jag önskar dig en fin dag!

Svara