Skip to main content
Svar

Nekad redan godkänt autogiro..

  • June 24, 2025
  • 3 svar
  • 76 visningar

Hej, för 21 dagar sedan godkände ni min ansökan om autogiro. 

I morse kommer ni med ett nekande - min autogiroansökan är INTE godkänd. Utan angiven anledning förstås. 

Hur kommer detta sig? 

Vänligen, 

/b 

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Hej, för 21 dagar sedan godkände ni min ansökan om autogiro. 

I morse kommer ni med ett nekande - min autogiroansökan är INTE godkänd. Utan angiven anledning förstås. 

Hur kommer detta sig? 

Vänligen, 

/b 

​Hej,

Detta är ett publikt forum så 3 kan inte svara på privata frågor rörande ert autogiro. Vänligen kontakta kundtjänst... 

https://www.tre.se/support?openChat=true

3 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej, för 21 dagar sedan godkände ni min ansökan om autogiro. 

I morse kommer ni med ett nekande - min autogiroansökan är INTE godkänd. Utan angiven anledning förstås. 

Hur kommer detta sig? 

Vänligen, 

/b 

​Hej,

Detta är ett publikt forum så 3 kan inte svara på privata frågor rörande ert autogiro. Vänligen kontakta kundtjänst... 

https://www.tre.se/support?openChat=true


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • June 24, 2025

Jo jag förstår (nog) detta, fast fråga kan ställas om detta verkligen är en “privat fråga”, möjligen rör den bara en kund till Tre, i detta fall mig. Men, å andra sidan kanske det läses av någon/några som också ser sig ha mött liknande agerande från Tre’s sida - först godkänna, och efter tre veckor underkänna samma sak - utan att ens antyda om orsaken. Och jag vet att det inte finns någon anledning till själva nekandet - utom möjligen att automatiseringen och Ai-fieringen firar nya segrar genom att låtsas ta förnuftiga seriöst ounderbyggda beslut. Och att samtidigt undvika att redovisa dessa. 

Men, gott och väl, jag hittar andra vägar, även om den omhuldade chatten som hänvisas till enbart släpper till 110 tecken, så man hinner inte ens presentera sig, ännu mindre beskriva problemet man har och ställa en fråga så..  

Men jag fortsätter att söka en väg typ “kontakta oss”, även om det dystert ut just nu. 

Lösningen hittas nog.. Och detta inlägg kan trådas av och kasseras, som sig bör. 

Vänligen, 

/bert 

 


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Jo jag förstår (nog) detta, fast fråga kan ställas om detta verkligen är en “privat fråga”, möjligen rör den bara en kund till Tre, i detta fall mig. Men, å andra sidan kanske det läses av någon/några som också ser sig ha mött liknande agerande från Tre’s sida - först godkänna, och efter tre veckor underkänna samma sak - utan att ens antyda om orsaken. Och jag vet att det inte finns någon anledning till själva nekandet - utom möjligen att automatiseringen och Ai-fieringen firar nya segrar genom att låtsas ta förnuftiga seriöst ounderbyggda beslut. Och att samtidigt undvika att redovisa dessa. 

Men, gott och väl, jag hittar andra vägar, även om den omhuldade chatten som hänvisas till enbart släpper till 110 tecken, så man hinner inte ens presentera sig, ännu mindre beskriva problemet man har och ställa en fråga så..  

Men jag fortsätter att söka en väg typ “kontakta oss”, även om det dystert ut just nu. 

Lösningen hittas nog.. Och detta inlägg kan trådas av och kasseras, som sig bör. 

Vänligen, 

/bert 

​Förstår ert dilemma. Du hittar numret till kundtjänst här, öppet mellan 9-18 idag, så får ni tala med en fysisk person 😉