Skip to main content

Jag har bytt till tre och vill nu bli av med faktura avgiften med då en faktura som kommer i augusti månad.

• Har via BREV i kivra pausat er (finns inget annat att koppla bort er med?)
  • Har ansökt hos er om autogiro (men kan inte hitta information om min anmälan) Det ska då självklart vara Autogiro med SMS-notifiering!
  • Har ansökt om E-faktura via min internetbank.

Räcker nu dessa åtgärder för den som nyligen blivit kund hos er, förutsatt att ni hanterat alla ansökningar, för att ändra “Fakturaavisering” till att inte kosta någonting och inte vara “Papper eller Kivra (49 kr) ? 

Om inte vad en ny kund hos er ska göra ytterligare?

Med Vänliga Hälsningar
Max

@MaxLindvall27 Hej,

när du har anmält e-faktura eller autogiro tar det ibland ett tag innan det blir godkänt. Om du har anmält både autogiro och efaktura samtidigt beror det lite på din bank vilken ansökan som hanteras sist - det är sättet du kommer att få din faktura. 

Du kommer att få ett SMS om din ansökan för autogiro blir godkänd, månaden efter att du fått SMSet kommer fakturan då att dras automatiskt. Om du får SMS denna månad, sker första dragningen nästa månad. Efaktura får du ingen notis om mer än att fakturan efter att anmälan är godkänd automatiskt kommer att levereras till din bank.

Då du anmält dig till båda rekommenderar jag att du även håller koll i din internetbank för kommande fakturor - även om du får SMS om att autogirot är godkänt. 😄 Så länge du är ägare till kontot i banken och abonnemanget hos Tre behöver du inte göra något mer än vad du gjort.

Lämna en kommentar