Besvarat

Reparation mobil

  • 23 June 2023
  • 1 svar
  • 73 visningar

Hej! 

Ska skicka in en mobil på reparation men vi har inte fått utbytesenheten än vilket det står i vårt ärende. Vill inte bli debiterad på 10000 kr så är lite stressad över hur vi ska göra.

Har nu gått ca 2 veckor och är nu på Gotland. Hur löser vi detta? 

icon

Bäst svar av frodrik91 23 June 2023, 18:55

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Emmyborchwallin 

Är information om ärendet ifrån försäkringen via 3 ? 
Att ni ska få en ersättningsenhet eller en tillfällig mobil under reparationen . 
Eller är informationen från 3 . 

Skulle tipsa om direkt kontakta försäkringsbolagets kundservice. För att se hur det ligger till och varför det dröjt . Ska inte ta så lång tid vad jag vet , utan det ska vara effektivt .

Och antar man ska kunna få utbytestelefonen hem först för att kunna säkerhetskopiera över allt viktigt man har på telefonen . För att sen tömma och skicka in den skadade telefonen. 

( Har inte riktigt koll i vilka fall man får låna telefon under tiden av reparation ,tills den kommer tillbaka eller om man alltid får utbytes. Och slipper skifta telefon fram och tillbaka under en period . Mer än om mobilen är rejält skadad eller stulen ) 

Beroende på vilken försäkring som är för telefonen , så kan du se nedan vilken kundservice du behöver kontakta . 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Hoppas det svarade på din fråga . Det ska iaf inte ta 2 veckor utan det ska gå fort när man väl fått sin skadeanmälan gjord och godkänd.

/F 

 

 

Svara