Hejsan , @Emmyborchwallin
Är information om ärendet ifrån försäkringen via 3 ?
Att ni ska få en ersättningsenhet eller en tillfällig mobil under reparationen .
Eller är informationen från 3 .
Skulle tipsa om direkt kontakta försäkringsbolagets kundservice. För att se hur det ligger till och varför det dröjt . Ska inte ta så lång tid vad jag vet , utan det ska vara effektivt .
Och antar man ska kunna få utbytestelefonen hem först för att kunna säkerhetskopiera över allt viktigt man har på telefonen . För att sen tömma och skicka in den skadade telefonen.
( Har inte riktigt koll i vilka fall man får låna telefon under tiden av reparation ,tills den kommer tillbaka eller om man alltid får utbytes. Och slipper skifta telefon fram och tillbaka under en period . Mer än om mobilen är rejält skadad eller stulen )
Beroende på vilken försäkring som är för telefonen , så kan du se nedan vilken kundservice du behöver kontakta .
https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg
Hoppas det svarade på din fråga . Det ska iaf inte ta 2 veckor utan det ska gå fort när man väl fått sin skadeanmälan gjord och godkänd.
/F