Skip to main content
Svar

rörliga avgifter

• October 27, 2025
  • 2 svar
  • 51 visningar

Jag har fått ”rörliga avgifter” i 3-appen, där det står att jag har två betalda samtal. Jag förstår inte riktigt – ska jag inte kunna ta emot och ringa samtal utan extra kostnader?

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Lillytesf, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Huruvida samtal kostar eller inte beror på…

Om du ringer från Sverige till utlandet kostar det alltid. Däremot kan du ringa inom 3Världen så som ​@Qwirks beskriver. Du kan även ringa när du befinner dig inom EU-länder, till andra EU-länder än det du befinner dig i, samt hem till Sverige. Jag skulle rekommendera att du kollar på din samtalsspecifikation på november faktura för att se vad som inträffat!

Återkom om det dyker upp ytterligare funderingar! 🙂

2 svar

Forum|alt.badge.img+37
  • Ambassadör
  • October 27, 2025

Befinner du dig utomlands? Om du har 3Världen så ingår samtal inom det land du befinner dig samt till Sverige förutsatt att du befinner dig i ett land som ingår i 3Världen.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • November 4, 2025

Hej ​@Lillytesf, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Huruvida samtal kostar eller inte beror på…

Om du ringer från Sverige till utlandet kostar det alltid. Däremot kan du ringa inom 3Världen så som ​@Qwirks beskriver. Du kan även ringa när du befinner dig inom EU-länder, till andra EU-länder än det du befinner dig i, samt hem till Sverige. Jag skulle rekommendera att du kollar på din samtalsspecifikation på november faktura för att se vad som inträffat!

Återkom om det dyker upp ytterligare funderingar! 🙂