Besvarat

Saknar faktura!

  • 24 June 2019
  • 4 svar
  • 385 visningar

Hej!
för ngr månader sen så fick jag ingen faktura skickad till mig (autogiro) vilket gjorde att jag fick en påminnelse på 60 kr som ni skickat nu. Det var först när jag påtalade detta som jag fick fakturan. Känns orimligt att då JAG ska betala för detta! Samt att det nu händer samma sak! Jag har ej fått ngn faktura att betala förutom påminnelsen på 60 kr som ni verkligen bör stå för då ni inte skickat fakturan...

tacksam för svar!
icon

Bäst svar av Nils 25 June 2019, 16:38

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Josefine81 och varmt välkommen till forumet. 👷🏻🔧

Om du har autogiro, så skickas det inte ut en pappersfaktura, utan en dragning görs per automatik från det konto som du har anmält.

Om det är så att det ej finns täckning, så görs det nya försök fyra bankdagar efter första försöket. Skulle dessa misslyckas skickas då en vanlig pappersfaktura ut med en påminnelse och man blir då debiterad 60 kr i påminnelseavgift vilket syns på nästkommande faktura.
Hej! Vet att det ej skickas pappers faktura, inte det jag menar utan att själva räkningen inte finns med på kommande fakturor så att säga. Ligger enbart en faktura på 60 kr där dvs ingen ny faktura att betala. Precis det som hände sist som gjorde att jag fick påminnelse!
Hänger du med!?

Alltså finns ingen räkning inne på min Swedbank sida...som det alltid brukar göra.

Pengar finns på kortet

[Redigerat] - Slog ihop inlägg. Klicka gärna på Redigera nere till höger på inlägget för att ändra/lägga till text
Användarnivå 5
Emblem +36
Är det möjligtvis så att du har E-faktura och inte Autogiro? För med Autogiro behöver du aldrig godkänna eller göra någon manuell betalning eftersom dragningen sker per automatik.
Har du E-faktura skickas din faktura direkt till din internetbank där du behöver godkänna fakturan för betalning varje månad innan fakturan förfaller.

Det sista sättet fakturan kan skickas på, förutom då vanlig pappersfaktura, är via Kivra. Har man anmält ett konto där, skickas våra fakturor dit, som man då behöver betala direkt via dom.

Du kan alltid se dina fakturor, och betala dessa, smidigt direkt på Mitt3. Du loggar då in med mobilt bank-ID på tre.se/Mitt3 och klickar på "Faktura"

För att kika lite närmre på just ditt ärende rekommenderar jag att du tar kontakt direkt med vår kundservice via chat då vi här på ett öppet forum ej kan efterfråga personuppgifter. Dom kan då hjälpa dig se över lite mer specifikt vad som har hänt.
Precis, e-faktura! Fel av mig. Har aldrig fått genom Kivra innan, är det ngt nytt ni börjat med nu då? Alltid fått fakturan direkt till min Swedbank sida. Har kollat min kivra sida men finns ingen faktura där heller...hur går jag vidare så att fakturan kommer som innan?

Tack för svaren!!

Svara