Mitt abonnemang blev spärrat pga obetald räkning den 17 maj. Jag betalade dock den samma dag. Nu är det den 22 maj och det funkar fortfarande inte. Varför?
Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Sida 1 / 1
Hej @Tittisjöholm och välkommen till 3Community.
När man gör en direktbetalning så ska abonnemanget låsas upp i princip omgående, om det inte gör det så är det något som inte stämmer.
Av erfarenhet skulle jag dubbelkolla så att rätt faktura blev betald, dvs. den som har förfallit och inte den senaste. Fakturor brukar landa i brevlådan runt den 15e varje månad och eftersom du betalade den 17e kan det hända att du råkade förväxla dem.
Du kan enkelt kontrollera det via Mitt3 appen eller på webben.
Skulle det visa sig att så är fallet kan Kundservice hjälpa till med det och låsa upp abonnemanget på studs.
Berätta gärna hur det gick!
När man gör en direktbetalning så ska abonnemanget låsas upp i princip omgående, om det inte gör det så är det något som inte stämmer.
Av erfarenhet skulle jag dubbelkolla så att rätt faktura blev betald, dvs. den som har förfallit och inte den senaste. Fakturor brukar landa i brevlådan runt den 15e varje månad och eftersom du betalade den 17e kan det hända att du råkade förväxla dem.
Du kan enkelt kontrollera det via Mitt3 appen eller på webben.
Skulle det visa sig att så är fallet kan Kundservice hjälpa till med det och låsa upp abonnemanget på studs.
Berätta gärna hur det gick!
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.