Besvarat

Tjänst visas på faktura trots att den är borttagen

  • 25 December 2019
  • 4 svar
  • 220 visningar

Hej, 

En person som jobbar på 3 butiken har tagit bort mina 5 GB eftersom jag frågade om vi kunde ta bort det från och med nästa månad men han tog bort det nu och min faktura står på som att jag har använt de 5 gb, dvs.jag får betala 149 kronor för något jag inte kan använda, vad ska jag göra nu? 

Tack för hjälpen,

Hälsningar 

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Pettersson 26 December 2019, 10:49

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

fakturorna avser månaden innan, det vill säga att fakturan som du betalar nu i december är för användandet och tjänsterna som fanns på ditt abonnemang i november. Om du kollar på specifikationen och sedan på datumet som står, vilka datum står där?

Hej, under specifikationen står från 20191201 till 20191231 vilket betyder väl användning för denna månaden och det är min sista fakturan som jag har obetald. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Ajla Oj, ja - det stämmer bra att det är för december. Då kan tjänsten ha plockats bort efter att fakturan skapades, varför det inte återges på den. 

 

Om du vill att fakturan korrigeras borde 3Kundservice kunna hjälpa dig med det detta. Chatten är öppen och den hittar du här. Alternativt kan du betala fakturan som den är, så ska det korrigeras till nästkommande fakturan - från det datum tjänsten är uppsagd. 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @Ajla !

Jag anar att detta rör sig om en mobilsurf-tjänst som du hade på telefonen. Dessa efterfaktureras alltid så nu i December betalar du då för perioden i November. Skulle du kunna dubbelkolla detta, så att det inte är så att du kikar på ett bredbandsabonnemang som man betalar för innestående månad?

Surftjänsten specificeras på specifikationen för just mobilabonnemanget.

Då vi inte kan gå in och se över fakturan här på ett öppet forum rekommenderar jag som @Pettersson skriver att du tar kontakt med vår kundtjänst för vidare frågor kring fakturan.

Svara