Varför är fakturan högre än 29 kr när jag bytt till 3Pausa?

  • 5 August 2022
  • 1 svar
  • 145 visningar

Jag har ett abonnemang som skulle ha bytt till 3Pausa 16:e juli. Jag betalade den sista fakturan 29:e juli eftersom jag såg att den var en dag försenad och autogiro hade inte tagit pengarna än, så därför betalade jag själv. Men den 1:a augusti så tog autogiro pengarna iallafall, så jag har alltså betalat dubbelt den här månaden och jag ser att jag har en till faktura i augusti, men jag ska ju egentligen bara betala 29kr från och med nu, eftersom det ska ha bytt till 3pausa. 
 

Kan jag få de extra pengarna tillbaka? Varför står det att jag ska betala 261kr i augusti när jag ska betala 29kr? 

[Redigerat] - Ämnets titel har ändrats för att spegla innehållet bättre

frodrik91 för 1 år sedan

Hejsan 🙃 , @Jaaoow 

Antagligen är det så att din Juli faktura , är för juni månads användning .Eftersom det släpar .Och därför blir det faktura i augusti för användandet i Juli månad , dvs för 16 dagar och bör ju vara med en lägre summa för pausen resterande dagar, då pausen kostar 29 kr/månad som du säger . 

Och därefter går pausen igång . Om du har autogiro och pengar inne på kontot när det ska dras så kommer det skötas även om man tror det är lite försening, i detta fallet blev det helg och drogs första vardag dvs måndagen 1e Augusti .

Eftersom du betalat dubbelt , så bör det ligga innastående , men kan ju vara bra att höra av sig till kundservice där. Så får ni mer översikt över det . Kan tänka mig att september fakturan rörande augusti månad bör vara enligt erat avtal 29 kr om allt stämmer .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss
 

Att det är möjligt med paus , är mer än vad jag vet om det är bindningstid iaf . Men vid obundet så är det ju möjligt.

Mvh F

 

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙃 , @Jaaoow 

Antagligen är det så att din Juli faktura , är för juni månads användning .Eftersom det släpar .Och därför blir det faktura i augusti för användandet i Juli månad , dvs för 16 dagar och bör ju vara med en lägre summa för pausen resterande dagar, då pausen kostar 29 kr/månad som du säger . 

Och därefter går pausen igång . Om du har autogiro och pengar inne på kontot när det ska dras så kommer det skötas även om man tror det är lite försening, i detta fallet blev det helg och drogs första vardag dvs måndagen 1e Augusti .

Eftersom du betalat dubbelt , så bör det ligga innastående , men kan ju vara bra att höra av sig till kundservice där. Så får ni mer översikt över det . Kan tänka mig att september fakturan rörande augusti månad bör vara enligt erat avtal 29 kr om allt stämmer .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss
 

Att det är möjligt med paus , är mer än vad jag vet om det är bindningstid iaf . Men vid obundet så är det ju möjligt.

Mvh F

 

Svara