Skip to main content
Nykomling
May 29, 2024
Besvarat

varför betalar jag faktura avgift när jag har autogiro

• May 29, 2024
  • 1 svar
  • 880 visningar

Varför betalar jag avgift när jag har autogiro 

Bäst svar av JeppePeppe

Hejsan @Leonkian!

Autogiro är själva betalmetoden, alltså att det dras autmatiskt varje månad. Får du fortfarande hem fakturan som papper så tas det ut en faktureringsavgift. Du kan välja att få fakturan som en SMS notis ifall du loggar in på Mitt3, eller få den som en e-faktura ifall du ansöker om det via din bank.

Har du valt SMS notis eller e-faktura redan? Då kan det bero på när ditt autogiro blev godkänt. Ansökte du om autogiro i maj, så dras den första fakturan i juni. 😊

Hoppas detta var till hjälp!

1 svar

JeppePeppe
    Community Manager
    Community Manager
    June 4, 2024

Hejsan @Leonkian!

Autogiro är själva betalmetoden, alltså att det dras autmatiskt varje månad. Får du fortfarande hem fakturan som papper så tas det ut en faktureringsavgift. Du kan välja att få fakturan som en SMS notis ifall du loggar in på Mitt3, eller få den som en e-faktura ifall du ansöker om det via din bank.

Har du valt SMS notis eller e-faktura redan? Då kan det bero på när ditt autogiro blev godkänt. Ansökte du om autogiro i maj, så dras den första fakturan i juni. 😊

Hoppas detta var till hjälp!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.