Varför får jag faktura efter att jag har avslutat

  • 5 August 2022
  • 4 svar
  • 17 visningar

Jag avslutade mitt abonnemang hos er för en månad sedan och 199 kronor har dragits.Varför måste jag betala en annan räkning 245 kronor??

 

[Redigerat] - Ämnets titel har ändrats för att spegla innehållet bättre

Pettersson för 8 dagar sedan

@NahedKhalil Hej,

 

lite beroende på när ditt abonnemang avslutades kan du bli fakturerad ett tag efter att abonnemanget faktiskt har avslutats. Detta då du har eftersläpande debitering hos Tre. Det vill säga att i juli betalade du fasta kostnader + eventuella trafikavgifter som avsåg juni. Nu i augusti betalar du alltså för användandet juli. 

 

På specifikationen ser du tydligt för vilka datum som du faktureras. Har du haft någon hårdvara eller liknande på abonnemanget kan du ha slutat fakturerats för denna först nu. Det kan även vara som så att om du har valt att flytta ditt nummer - men inte meddelat Tre, startar din uppsägningstid först när nummerflyttsbegäran når Tre. 

 

Men till att börja med - kika på fakturan och specifikationen så ser du exakt vilka datum du har blivit debiterad för. 🧾

Visa original

4 svar

Jag avslutade mitt abonnemang hos er för en månad sedan och 199 kronor har dragits.Varför måste jag betala en annan räkning 245 kronor??

Användarnivå 7
Emblem +13

@NahedKhalil Hej,

 

lite beroende på när ditt abonnemang avslutades kan du bli fakturerad ett tag efter att abonnemanget faktiskt har avslutats. Detta då du har eftersläpande debitering hos Tre. Det vill säga att i juli betalade du fasta kostnader + eventuella trafikavgifter som avsåg juni. Nu i augusti betalar du alltså för användandet juli. 

 

På specifikationen ser du tydligt för vilka datum som du faktureras. Har du haft någon hårdvara eller liknande på abonnemanget kan du ha slutat fakturerats för denna först nu. Det kan även vara som så att om du har valt att flytta ditt nummer - men inte meddelat Tre, startar din uppsägningstid först när nummerflyttsbegäran når Tre. 

 

Men till att börja med - kika på fakturan och specifikationen så ser du exakt vilka datum du har blivit debiterad för. 🧾

Jag använde inte linjen förra månaden. Varför måste jag betala

Användarnivå 7
Emblem +13

@NahedKhalil Du har fortfarande minst 30 dagars uppsägningstid från det att du säger upp ditt abonnemang. Det är antagligen denna du betalar för.

Svara