Besvarat

Varför får jag fakturaavgift trots godkänd Autogiro?

  • 7 November 2018
  • 5 svar
  • 1780 visningar

Varför innehåller min senaste faktura (att betala 28 nov) fakturaavgift, när Ni har bekräftat att autogiro godkänts redan den 8 okt?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 7 November 2018, 22:51

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Har du fått en pappersfaktura eller har du aktiverat SMS-notifiering?
Jag har fått en e-faktura via KIVRA
Användarnivå 7
Emblem +40
Jag har fått en e-faktura via KIVRA
Det förklarar saken! E-faktura via Kivra kostar också pengar, eftersom fakturan faktiskt skapas och sedan läses in till Kivra. För att slippa fakturaavgiften behöver du aktivera SMS-notifikation eller vanlig e-faktura via din internetbank.

Här finner du priser för olika leveranssätt av fakturan.

Om du önskar SMS-notifikation kan du ställa in det via Mitt3 under ”Faktura”. Du kan sedan se hela fakturan i sin helhet inne på Mitt3 varje månad. Önskar du e-faktura ansöker du enklast om det via din internetbank, sök på ”Hi3G Access”. 💰
Detta var visserligen en förklaring till 3:s handlande, MEN

Jag har ett av 3 godkänd ansökan om autogirobetalning daterad 2018-10-08!!!!!!

Varför skickar man då en faktura via KIVRA. Det är inte heller naturligt att skick fakturor en hel
månad för betalningsdatum!!!
Användarnivå 7
Emblem +40
Om du är anmäld till Kivra och valt att ta emot post därifrån från 3 och din pappersfaktura avslutas levereras fakturan automatiskt till Kivra. Det har lite med Kivra att göra också och hur de hanterar att ta emot utskick från anslutna företag.

Fakturan hos 3 skapas oftast inom de 10 första dagarna i en månad. När du har digital leverans av fakturan når den dig mer eller mindre samma datum som den skapats. Därav kommer den så tidigt.

Om du nu har autogiro aktiverat så behöver du inte göra något ut fakturan som finns på Kivra. Men kom ihåg att aktivera SMS-notifiering eller e-faktura för att slippa fakturaavigften nästa månad. 🧸

Svara