Skip to main content
Besvarat

Varför har jag fått en till faktura?

• January 10, 2025
  • 7 svar
  • 102 visningar

Hej!

Jag bytte operatör från den 2 december men nu får jag fortfarande räkningen för den månaden. Vad ska jag göra?

Bäst svar av Martin 20 år med 3

Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?

@Huong Hoang Om jag förstått det rätt så har du sagt upp ditt abonnemang hos 3 den 2 december? 

Uppsägningstid för abonnemang är 30 dagar. Därför har 3 slutfakturerat för dom dagarna, 2024-12-02 till 2025-01-01 (Uppsägningstiden)

I praktiken så var ditt abonnemang aktiv under den tiden. Den 1 januari upphörde ditt abonnemang. 

Detta gäller även om du bytt till annan operatör och börjar använda deras mobilnät. 

7 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • January 10, 2025

@Huong Hoang Hej,

troligtvis gäller det en uppsägningstid som du har haft hos operatören du bytte från. Är det Tre du har bytt från till en annan operatör?

• Trådskapare
  • Rookie
  • January 10, 2025

Personalen på Elgiganten hjälpte mig att byta till ett annat nätverk

• Trådskapare
  • Rookie
  • January 10, 2025

Jag använder inte Tres nätverk längre. Jag har använt ett annat nätverk, så varför utfärdar det automatiskt en så meningslös räkning?

• Trådskapare
  • Rookie
  • January 10, 2025

Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.

@Huong Hoang Välkommen till 3Community ✨️

Kan det vara så att 3 har slutfakturerat er efter uppsägningen den 2 december? Har du kollat vad fakturan är avsedd för, hårdvara, betaltjänst osv.. Sådant faktureras alltid retroaktivt...

• Trådskapare
  • Rookie
  • January 10, 2025

Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej

@Huong Hoang Om jag förstått det rätt så har du sagt upp ditt abonnemang hos 3 den 2 december? 

Uppsägningstid för abonnemang är 30 dagar. Därför har 3 slutfakturerat för dom dagarna, 2024-12-02 till 2025-01-01 (Uppsägningstiden)

I praktiken så var ditt abonnemang aktiv under den tiden. Den 1 januari upphörde ditt abonnemang. 

Detta gäller även om du bytt till annan operatör och börjar använda deras mobilnät.