Skip to main content

Hej!

Jag bytte operatör från den 2 december men nu får jag fortfarande räkningen för den månaden. Vad ska jag göra?

@Huong Hoang Hej,

 

troligtvis gäller det en uppsägningstid som du har haft hos operatören du bytte från. Är det Tre du har bytt från till en annan operatör?


Personalen på Elgiganten hjälpte mig att byta till ett annat nätverk


Jag använder inte Tres nätverk längre. Jag har använt ett annat nätverk, så varför utfärdar det automatiskt en så meningslös räkning?


Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.


Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.

@Huong Hoang Välkommen till 3Community ✨️

Kan det vara så att 3 har slutfakturerat er efter uppsägningen den 2 december? Har du kollat vad fakturan är avsedd för, hårdvara, betaltjänst osv.. Sådant faktureras alltid retroaktivt...


Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?


Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?

@Huong Hoang Om jag förstått det rätt så har du sagt upp ditt abonnemang hos 3 den 2 december? 

Uppsägningstid för abonnemang är 30 dagar. Därför har 3 slutfakturerat för dom dagarna, 2024-12-02 till 2025-01-01 (Uppsägningstiden)

I praktiken så var ditt abonnemang aktiv under den tiden. Den 1 januari upphörde ditt abonnemang. 

Detta gäller även om du bytt till annan operatör och börjar använda deras mobilnät. 

 


Lämna en kommentar