Skip to main content
Besvarat

Varför har jag fått en till faktura?

  • 10 januari 2025
  • 7 svar
  • 71 visningar

Hej!

Jag bytte operatör från den 2 december men nu får jag fortfarande räkningen för den månaden. Vad ska jag göra?

Bäst svar av Martin 3 kund i 19år

Huong Hoang skrev:

Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?

@Huong Hoang Om jag förstått det rätt så har du sagt upp ditt abonnemang hos 3 den 2 december? 

Uppsägningstid för abonnemang är 30 dagar. Därför har 3 slutfakturerat för dom dagarna, 2024-12-02 till 2025-01-01 (Uppsägningstiden)

I praktiken så var ditt abonnemang aktiv under den tiden. Den 1 januari upphörde ditt abonnemang. 

Detta gäller även om du bytt till annan operatör och börjar använda deras mobilnät. 

 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

7 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2679 kommentarer
  • 10 januari 2025

@Huong Hoang Hej,

 

troligtvis gäller det en uppsägningstid som du har haft hos operatören du bytte från. Är det Tre du har bytt från till en annan operatör?


  • Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 10 januari 2025

Personalen på Elgiganten hjälpte mig att byta till ett annat nätverk


  • Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 10 januari 2025

Jag använder inte Tres nätverk längre. Jag har använt ett annat nätverk, så varför utfärdar det automatiskt en så meningslös räkning?


  • Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 10 januari 2025

Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.


Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Huong Hoang skrev:

Hej!

Jag har använt Tre nätverk i 2 år och det slutar i november 2024. Så vad ska jag göra med notan för december 2024, det är orimligt när vi har bytt till ett annat nätverk.

@Huong Hoang Välkommen till 3Community ✨️

Kan det vara så att 3 har slutfakturerat er efter uppsägningen den 2 december? Har du kollat vad fakturan är avsedd för, hårdvara, betaltjänst osv.. Sådant faktureras alltid retroaktivt...


  • Skribent
  • Rookie
  • 4 kommentarer
  • 10 januari 2025

Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?


Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
Huong Hoang skrev:

Hej

Kan du hjälpa mig att förstå avgifterna som visas på fakturan? Varför uppstår dessa avgifter fortfarande i december när du inte använder ditt nätverk?

@Huong Hoang Om jag förstått det rätt så har du sagt upp ditt abonnemang hos 3 den 2 december? 

Uppsägningstid för abonnemang är 30 dagar. Därför har 3 slutfakturerat för dom dagarna, 2024-12-02 till 2025-01-01 (Uppsägningstiden)

I praktiken så var ditt abonnemang aktiv under den tiden. Den 1 januari upphörde ditt abonnemang. 

Detta gäller även om du bytt till annan operatör och börjar använda deras mobilnät. 

 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies