Så här ser dagens “3” Support sida ut . Där kunder hittar information om hur man kontaktar “3” för sina ärenden.
https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Förslaget nedan utgår ifrån utökad information på sidan , gällande över hur högt tryck det brukar vara vid kontakt över telefon. Och därmed kan kunder lättare planera sina ärenden med chans över kortare väntetid i kö . Och så kan även kundservice få ett mer jämnare flöde över samtal och korta ner väntetider överlag för kunder.
Ett bra verktyg för kundservicen för både privata & företags delen. Kan tänka mig att man nog redan sitter på information över hur trycket brukar vara och att man kan generellt kan använda samma för hela året.
Här är ett exempel ,lånad bild men principen är samma .

Även utökad information om avvikande tider under året. Som man säkert vet på förväg över hur året ser ut med röda dagar med mera.
Sen möjligtvis vägledning över att “3” Butiker kan vara öppna , när själva kundservicen är stängd på lördagar & söndagar. Tex för enklare ärenden eller akuta. Även om det sker en delvis kortare öppettid på avvikande dagar.
Här är ett lånat exempel , men principen är densamma . (Dock 2022 )
“ avvikande öppettider. “
Avvikande öppettider 2022
Dagar med kortare öppettider:
Annandag påsk 10-16
Kristi himmelfärdsdag 10-16
Nationaldagen 10-16
23 december 8-16
Dagar vi har stängt:
Trettondagen
Långfredagen
Påskafton
Påskdagen
1 maj
Midsommarafton
Midsommardagen
Julafton
Juldagen
Annandag jul
Nyårsafton
Nyårsdagen
/F