Skip to main content
Pågående

Denna idé bygger på utökad information för 3 Support / Kundservice.

Kategori:Övriga ämnen
  • 11 januari 2023
  • 2 svar
  • 97 visningar
frodrik91
Naruto
  • frodrik91
    frodrik91
  • Naruto
    Naruto

frodrik91
Superhjälte

Så här ser dagens “3” Support sida ut . Där kunder hittar information om hur man kontaktar “3” för sina ärenden.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 


 

Förslaget nedan utgår ifrån utökad information på sidan , gällande över hur högt tryck det brukar vara vid kontakt över telefon. Och därmed kan kunder lättare planera sina ärenden med chans över kortare väntetid i kö . Och så kan även kundservice få ett mer jämnare flöde över samtal och korta ner väntetider överlag för kunder.

Ett bra verktyg för kundservicen för både privata & företags delen. Kan tänka mig att man nog redan sitter på information över hur trycket brukar vara och att man kan generellt kan använda samma för hela året.

 

Här är ett exempel ,lånad bild men principen är samma .


 

Även utökad information om avvikande tider under året. Som man säkert vet på förväg över hur året ser ut med röda dagar med mera.

Sen möjligtvis vägledning över att “3” Butiker kan vara öppna , när själva kundservicen är stängd på lördagar & söndagar. Tex för enklare ärenden eller akuta. Även om det sker en delvis kortare öppettid på avvikande dagar.

 

Här är ett lånat exempel , men principen är densamma . (Dock 2022 )

avvikande öppettider. “

Avvikande öppettider 2022

 
Dagar med kortare öppettider:
 

Annandag påsk 10-16

Kristi himmelfärdsdag 10-16

Nationaldagen 10-16

23 december 8-16

 
Dagar vi har stängt:
 

Trettondagen​

Långfredagen

Påskafton

Påskdagen

1 maj

Midsommarafton

Midsommardagen

Julafton

Juldagen

Annandag jul

Nyårsafton

Nyårsdagen

 

/F

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 18 januari 2023

Fantastiskt bra idé som vanligt @frodrik91!

Jag tycker att det är fullt rimligt och hjälpsamt för kunder att lätt kunna se när det är bäst att ringa, och när vi har stängt på ett enkelt sätt. Detta ska jag defintivit se över - och uppdaterar naturligtvis denna idé när vi kommit vidare! Tack igen 😍


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 18 januari 2023
Ny idéPågående

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies