Skip to main content
Genomförd idé

Förslag på ökad koppling mellan 3Community & Täckningskartan.

Kategori:Våra tjänster
  • 28 november 2022
  • 8 svar
  • 140 visningar

frodrik91
Superhjälte

Förslaget berör både 3Community & Tjänster. I form av tråden Nätnytt &  Täckningskartan .

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Vid täckningskartan , implementera direkt länk till Nätutbyggnad/Nätnytt på 3Community.

Det skapar större intresse/nyfikenhet från kunder över att följa utvecklingen av utbyggnationen av 3¨s nät landet över. Men speciellt för deras egna område , som många besöker täckningskartan för att se. 

Med en länk med koppling mellan dessa två funktioner , så kan det även bli mer besök / trafik till communityt från Täckningskartan . Då den sannolikhet har mer besök än forumet. Som kan vara en positiv trend & ökat deltagande i form av mer engagemang i trådar & ideer, problemlösningar.

Vid en framtida “Planerad utbyggnads lista” , så blir kopplingen ännu mer relevant mellan dessa funktioner.

Vid en sådan koppling , så kan det vara bra att i tråden Nätnytt ,  ha “Nyast först “ istället för “ Äldst först” som idag är standard. Just eftersom det är “Senaste nytt” i utbyggnaden , som är mest relevant,Speciellt vid en utbyggnad av nya tekniken 5G.

Idag visas “ Äldst först “ → 4 år gammal nätnytt tråd.

Även omvänt med länk till Täckningskartan implementerad i fasta tråden i Nänytt , där frekvenser står . Så cirkeln blir sluten .

Fäst svar

20 februari 2023

Nu så! 

Nu har vi en länk till tråden “Nätutbyggnad - Senaste nytt” på sidan där täckningskartan är.

Du hittar den precis nedanför täckningskartan, i kortet “Nät”:

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

8 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 28 november 2022

Tack @frodrik91!

Jag förstår att verkligen med att man vill kunna se utbyggnaden jämte sido med själva täckningskartan! Jag har lyft detta till ansvariga och hojtar till när jag fått svar 😊 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 28 november 2022
Ny idéPågående

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 20 februari 2023

Nu så! 

Nu har vi en länk till tråden “Nätutbyggnad - Senaste nytt” på sidan där täckningskartan är.

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 20 februari 2023
Uppdaterad idéstatusPågåendeGenomförd idé

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
JeppePeppe skrev:

Nu så! 

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

Jättebra idé @frodrik91 och tack till @JeppePeppe att det gick att genomföra 👌

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
JeppePeppe skrev:

Nu så! 

Tusen tack återigen @frodrik91 för din grymma idé! 😍

@JeppePeppe Grymt! Men när man går in via 3:s täckningskartan till Nätnytt så behöver man väl inte komma till en 4 år gammal sida??? 🤣🤣🤣

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 20 februari 2023

@Martin - 3 kund i 15år Det är kommentarerna i inlägget som uppdateras varje vecka! Men jag är med dig, och har kikat ifall man kan uppdatera datumet som står där…

Jag kikar på någon lösning, tack för flaggen! 💛

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+34
JeppePeppe skrev:

@Martin - 3 kund i 15år Det är kommentarerna i inlägget som uppdateras varje vecka! Men jag är med dig, och har kikat ifall man kan uppdatera datumet som står där…

Jag kikar på någon lösning, tack för flaggen! 💛

@JeppePeppe Toppen 👌👌👌

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies