Skip to main content
frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
May 26, 2023
Pågående

Ide om utökad information & funktion av täcknings/utbyggnadskartan .

Kategori:Nät & utbyggnad
  • May 26, 2023
  • 2 svar
  • 92 visningar

Denna ide bygger på utökad information & funktion på täckningskartan & Utbyggnadskartan .

Förtydligande när “Utbyggnadskartan “ har blivit uppdaterad . Då det säkert inte sker på samma datum/tillfälle som täckningskartan uppdateras.

Och även mer information om när en basstation / utökad kapacitet “cirkel” har blivit tillagd. Någon indikation på “ID” för särskilja varje tillagd “cirkel” . Eftersom det kan ligga många väldigt nära varandra så är det svårt och urskilja . Ett exempel kan vara att i den svarta texten få in den utökade informationen.

Sen vore det intressant med någon slags “Historik” funktion . På antingen Täckningskartan eller på Utbyggnadskartan . Just för att se vilken utveckling utbyggnationen inneburit .Hur nätet har förändrats och blivit bättre med tiden Kan t.ex bli uppdaterad varje 3:e eller 6:e månad.

Dock så kan man bara tyda “utökad täckning” på kartan och ej “utökad kapacitet” . Som jag antar är lite mer komplicerat att visa gällande belastning av nätet :)

2 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
May 29, 2023

Grymt bra idéer! Jag tar detta vidare till ansvariga och återkommer i tråden när jag fått svar 😉

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
May 29, 2023
Ny idéPågående
Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.