Skip to main content
Pågående

Ide om utökad information & funktion av täcknings/utbyggnadskartan .

Kategori:Nät & utbyggnad
  • 26 maj 2023
  • 2 svar
  • 64 visningar

frodrik91
Superhjälte

Denna ide bygger på utökad information & funktion på täckningskartan & Utbyggnadskartan .

Förtydligande när “Utbyggnadskartan “ har blivit uppdaterad . Då det säkert inte sker på samma datum/tillfälle som täckningskartan uppdateras.

Och även mer information om när en basstation / utökad kapacitet “cirkel” har blivit tillagd. Någon indikation på “ID” för särskilja varje tillagd “cirkel” . Eftersom det kan ligga många väldigt nära varandra så är det svårt och urskilja . Ett exempel kan vara att i den svarta texten få in den utökade informationen.

Sen vore det intressant med någon slags “Historik” funktion . På antingen Täckningskartan eller på Utbyggnadskartan . Just för att se vilken utveckling utbyggnationen inneburit .Hur nätet har förändrats och blivit bättre med tiden Kan t.ex bli uppdaterad varje 3:e eller 6:e månad.

Dock så kan man bara tyda “utökad täckning” på kartan och ej “utökad kapacitet” . Som jag antar är lite mer komplicerat att visa gällande belastning av nätet :)

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 29 maj 2023

Grymt bra idéer! Jag tar detta vidare till ansvariga och återkommer i tråden när jag fått svar 😉

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 29 maj 2023
Ny idéPågående

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies