Skip to main content
Ny idé

Saknar asiatiska mobilutbud

Kategori:Mobiler
  • 26 mars 2025
  • 2 svar
  • 12 visningar

Jag har alltid undrat varför mobilutbudet hos TRE är så begränsat. Jag skaffade ett 36-månader Comviq-abonnemang för 15 minuter sedan där Oneplus 13 mobilen ingick, och det var trist att behöva byta operatör för ett av mina mobilnummer. Det finns en mängd asiatiska märken som TRE hade kunnat sälja såsom Oneplus, Xiaomi, Huawei, Honor, Realme, Vivo samt Rog Phone märket.

Vad gäller mitt huvudabonnemang så kan jag säga att det är sannolikt att jag byter operatör på grund av att dessa märken jag nämnt inte finns i utbudet. Om TRE läser detta: snälla, hitta ett sätt att börja sälja andra märken med. Comviq kan, varför inte ni?

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 26 mars 2025

@Plex Hej :)

Har du kikat hos de återförsäljare Tre har, exempelvis Elgiganten? Jag kikade lite snabbt och ser att de exempelvis säljer OnePlus och Xiaomi-telefoner med abonnemang från Tre. 

Just nu är det även väldigt ovanligt att telefoner ingår med abonnemang - du har troligtvis skaffat ett abonnemang och en delbetalning av telefonen där du delbetalar priset av telefonen på 36 månader. Om du skulle samla alla abonnemang hos Tre och dela på surfen går det i flera fall att komma ner i pris och få mer surf 😄

Forum|alt.badge.img
  • Nykomling
  • 26 mars 2025
Pettersson skrev:

@Plex Hej :)

Har du kikat hos de återförsäljare Tre har, exempelvis Elgiganten? Jag kikade lite snabbt och ser att de exempelvis säljer OnePlus och Xiaomi-telefoner med abonnemang från Tre. 

Just nu är det även väldigt ovanligt att telefoner ingår med abonnemang - du har troligtvis skaffat ett abonnemang och en delbetalning av telefonen där du delbetalar priset av telefonen på 36 månader. Om du skulle samla alla abonnemang hos Tre och dela på surfen går det i flera fall att komma ner i pris och få mer surf 😄

Hejsan, yep, jag var på Elgiganten och kollade mobil med abonnemang, men det var ganska hutlösa priser (800 kr och uppåt per månad).

Kan även nämna att jag har varit kund hos TRE i många, många år, men jag känner mig inte uppskattad som kund. Har inte fått några erbjudanden över huvud taget på åratal, samtidigt som priserna för diverse abonnemang stiger. För tillfället överväger jag Telia eftersom jag har fast bredband, tv och allt annat där. Det enda som håller mig kvar hos TRE är den mängd surf som ingår när man reser inom EU.

PS: Jag har obegränsad surf med 4 extra användare nu.

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies