Skip to main content
Feedback

Starlink Direct to Cell

Kategori:Nät & utbyggnad
  • 31 augusti 2024
  • 4 svar
  • 197 visningar

Starlink Direct to Cell skulle vara ett perfekt komplement för Tre som ju saknar täckning i avlägsna områden i framför allt norra Sverige. Med hjälp av Starlink skulle Tre kunna få bäst täckning i Sverige.

Förslagsvis skulle användandet av Starlink ingå i abonnemanget inom Sverige, medan det utomlands skulle kunna omfattas av roaming (dock gärna ingå i 3Världen).

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 12 september 2024

Tack återigen för grymma inslag @Qwirks!

Vi lyfter frågan internt, men tyvärr tror vi att det kan vara svårt att få igenom då Starlink är amerikanskt, vilket gör många delar väldigt komplexa att få in.

Jag markerar därav denna idé som “Feedback”, då jag inte tror på en närliggande lösning. Tack igen! 🤗

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 12 september 2024
Ny idéFeedback

Forum|alt.badge.img+18
  • Hjälte
  • 12 september 2024

Vad jag har förstått, utan att läsa på närmare, så är Starlink-funktionen i iPhone (som endast är aktiverat i USA) endast till för att kunna skicka position och enklare meddelanden där det inte finns täckning. Det är inget som går att använda till mobildata, men skulle förstås kunna fylla sin funktion som nödåtgärd i fjällvärlden.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 12 september 2024
agpath skrev:

Vad jag har förstått, utan att läsa på närmare, så är Starlink-funktionen i iPhone (som endast är aktiverat i USA) endast till för att kunna skicka position och enklare meddelanden där det inte finns täckning. Det är inget som går att använda till mobildata, men skulle förstås kunna fylla sin funktion som nödåtgärd i fjällvärlden.

@agpath Det stämmer i skrivande stund! På deras hemsida kan man läsa mer om deras planer att lansera för både röst- och mobildata 2025 🛰

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies