Skip to main content
Inte genomförd

utland turkiet

• 12 juli 2023
  • 5 svar
  • 60 visningar

30 dagar är lite telenor är mer generösa i sin plan kanske ni ska tänka på att förlänga fjuttiga 30 dagar till 60-90dagar med en extra betalt liksom 

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 13 juli 2023

Håller med om att det kunde varit en extra tjänst som man kan köpa till antal dagar utomlands.Samt kanske även större surfpott än 60 GB som max. Men det kanske styrs av roaming regler att förhålla sig till. Det är dock tänkt för “tillfällig vistelse utomlands “ .

Om man höjer sitt abonnemang till obegränsad surf på hemmaplan kan man tillfälligt få 60 GB att surfa med utomlands iaf. Och sen valbart om man vill återgå till det avtalet man har i grunden .

Att dom är generösa kan man både säga ja och nej på enligt mig . Det är lite svårt att jämföra också.

(Tre ) Med 3Flexibel Obegränsat + 2 extra användare = alla delar på 60 GB/mån inom EU/EES och 3Världen.

(Telenor ) . “Om du har ett abonnemang med obegränsad surf kan ni tillsammans surfa för 100 GB. Du fördelar era 100 GB mellan dina familjemedlemmar “

Det som talar för 3 :

• På 3 får man för samma pris “399 kr” Obegränsad surf på hemmaplan , kontra 35 GB Surfpott hos den andra Operatören.
  • 3 Har ingen bindningstid , andra operatören har bidningstider.
  • Mer länder ingår i 3Världen . 80 Länder. Jämfört med 41 st hos andra operatören.

Det som talar för “andra operatören “ :

• Surfmängden är 100 GB  (Vid obegränsat abonnemang ) Man delar på surfpotten om man har extra användare.( Dvs 40 GB mer än Obegränsat hos 3 ) .
  •  Deras säkerhetspaket : Nätskydd och Nätsäker ingår i deras abonnemang. 

Det som Talar emot :
  •  Abonnemanget Obegränsat är dyrare än “3 Obegränsade abonnemang” : 449 kr / 549 kr ) 50 kr / 150 kr skillnad per månad.
  • Färre länder inkluderade.

Motsvarande Operatör:

“Roaming utan extra kostnad

Från bergstopparna i Norge till stranden i Malaysia. Ta med all din surf utan extra kostnad om du har abonnemanget 35 GB eller mindre. Med ett obegränsat abonnemang får du hela 100 GB/mån att använda utomlands. Frihet, när det är som bäst.”

30 dagar

35 GB

399 kr/mån
Fria samtal och sms Säkerhetstjänster för trygg surf Surfa som hemma i 41 länder 5G

• Mobilabonnemang 35 GB

24 mån bindning abonnemang

Därefter fortsätter :  399 kr/mån ( Obegränsat höjs efter 24 månader pga kampanj ).

/F

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 augusti 2023

Hejsan @Soner Degirmenci! 👋

Tack för din idé! Jag förstår att det är många som vill ha samma lösning som du är ute efter. Jag skickar detta till ansvarig hos oss, och så återkommer jag så fort jag fått svar. (Svaret kan komma att dröja nu under semestertider)

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 augusti 2023
Ny idéPågående

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 17 augusti 2023

Hej igen @Soner Degirmenci!

Jag har nu fått svar från de som jobbar med 3Världen, och de tackar jättemycket för din feedback. De kommer att titta på det, men tyvärr ligger det just nu inget i planen som säger att man kommer kunna förlänga sin vistelse med 3Världen över 30 dagar. Jag hoppas på att vi kommer komma fram till en bra lösning längre fram!

Återigen, tusen tack för att du skickade in förslaget! 😊

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 17 augusti 2023
PågåendeInte genomförd

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies