Jag kan ha fel men vill minnas att Tre va först med ett Öresundsabonnemang flera år tillbaka? Varför togs det isåfall bort?
rRedigerat] - Ämnet har flyttats till lounge
Den EU-regleringen som har skett gäller framförallt roaming. Den innefattar således inte internationella samtal, som trafik från Sverige till t.ex. Danmark är.
Det skedde dock en fas 2 av EU-regleringen som sänkte kostnaderna för internationella samtal, det är inte kostnadsfritt men kostnaderna har sänkts med ganska mycket beroende på vilket land det gäller.
När det gäller 3Öresund så hade vi lösningen som innebar att du kunde nyttja ditt 3Abonnemang i Danmark utan någon extra kostnad om du var uppkopplad mot 3DK i Danmark. Den lösningen försvann i och med EU-regleringen för roamingen inom EU.
Hittade denna gamla tråd och log lite åt den. Jag ansvarade för roaming på Tre under denna period och det var jag som kläckte idén och genomförde “Öresundsabonnemanget” där Danskar använde 3 Sveriges nät som en förlängning av det danska nätet och Svenskar använde 3 Danmarks nät på samma sätt. EU regleringen tvingade operatörer att genomföra det vi redan påbörjat.
Hittade denna gamla tråd och log lite åt den. Jag ansvarade för roaming på Tre under denna period och det var jag som kläckte idén och genomförde “Öresundsabonnemanget” där Danskar använde 3 Sveriges nät som en förlängning av det danska nätet och Svenskar använde 3 Danmarks nät på samma sätt. EU regleringen tvingade operatörer att genomföra det vi redan påbörjat.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.