Skip to main content
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
October 16, 2021

5g tar sig rejält!

• October 16, 2021
  • 21 svar
  • 367 visningar

Mitt på söder ändå. Vet inte ännu vad jag ska ha det till men 🤩 

21 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
October 19, 2021

Jääääklar, där snackar vi! :heart_eyes:
Nu har jag ju fortfarande inte ordnat en telefon med tillgång till 5G, men blir nog nästa iPhone-släpp kan jag tänka mig!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Martin 21 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen Mitt i Göteborg 💥

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
Chipsgeneralen
Superhjälte
ChipsgeneralenSuperhjälteTrådskapare
Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen Mitt i Göteborg 💥

Bra där med, är också gruvligt imponerad av ping på 9 ms 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Martin 21 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen ja ping på 9 ms är ganska bra. Själv har jag inte kommit under 14 ms här i Göteborg än. 

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen ja ping på 9 ms är ganska bra. Själv har jag inte kommit under 14 ms här i Göteborg än. 

Men hastigheterna du brukar presentera är oftare  sjukt sjukt bra! 

Pratade härom dagen med några kompisar om att jag kommer fortfarande ihåg när 4G kom och jag laddade ner en platta på centralen och det gick ”hur fort  som helst” 

idag är det typ 8x så snabbt och man inte riktigt reflekterar över det! 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Martin 21 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen jag minns när Turbo 3G lanserades av 3, då gick det undan 😜 Här i Göteborg byggs det för fullt och nya Ericsson Air-antenner kommer upp! 

Superhjälte
October 19, 2021

@Chipsgeneralen Det mest imponerande är nästan svarstiden! Det gör ju verkligen skillnad vid vanlig slösurf 💨

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Martin 21 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
October 20, 2021

@Chipsgeneralen @Pettersson Mer hastigheter åt folket 💥👍😯 Men det är som @Pettersson skriver, att svarstiden är det mest intressanta såklart! 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
October 20, 2021

Drog ett till test vid Skanstull.   Man blir ju sugen på en iPad 5G och jobba från gatan typ. 

Martin 21 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
October 20, 2021

@Chipsgeneralen Bra resultat från Skanstull!!

Just nu i Göteborg (se bild) byggs en site om helt och hållet. Ny hårdvara och nya antenner för LTE-A och UMTS. Såklart 5g också 💥👍 @Erik @JeppePeppe