Apple iPhone event 12 september

  • 29 August 2023
  • 20 svar
  • 163 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Då var det dags, 12 september kl 19 är det på schemat i år. Apple ska visa iphone och watch. Ihärdiga rykten säger nej till lightning och ja till usb c. Även att istället för kanske iPhones bästa funktion "the mute switch" ska den ha en knapp liknande den på watch ultra som går att anpassa efter vad man vill. 

 

Ute är guld och ersatt av en blå, samt en svart.

Tunnare ram runt skärmen, och titan istället för stål. 

120hz skärm på allt, och vissa rykten pekar på att plus modellen av 15 försvinner. 

Bättre större kameror är såklart även på plats. 


20 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Sååå spännande! Bästa tiden på året för oss Apple-fanatiker 😍

Jag behöver dock något banbrytande för att jag ska byta telefon i år - men jag är alltid taggad på tillbehör och klockor 😉

Vad har ni för förhoppningar?

Användarnivå 7
Emblem +38

Hårt läge för iPhone rent hårdvarumässigt tycker jag på marknaden.
Tror att detta är ett klassiskt “S” år och vi får något betydligt mer intressant nästa år. 

Rykten säger att Ultra ska få en ny sorts skärm, Microled eller något likande som är bättre svärta, ljus och energi-åtgång. Samt ett nytt chip som inte har hänt på några år. 

Jag hoppas att iPhone har en “ one more thing” och drar på en sådan jäkla vikbar iPhone Ultra. Men det kommer nog inte hända på något år till….

att Mini skulle göra comeback hade varit fint. 

Användarnivå 7
Emblem +36

@Chipsgeneralen Najs! Låter som bra, om inte lite “väntade” uppdateringar! Tror dom i vanlig ordning lyckas locka med något nytt! Ska bli spännande minst sagt 😍

 

Jag hoppas att iPhone har en “ one more thing” och drar på en sådan jäkla vikbar iPhone Ultra. Men det kommer nog inte hända på något år till….

Alltså drömmen! Hade varit så jäkla kul faktiskt. 

Användarnivå 7
Emblem +38

Update: Har inte ens reflekterat men AirPods får ju såklart en uppdatering nu och då med USB-C. Framförallt tror jag att AirPods Max kommer få update med USB-C och Loseless över kabel till antingen iPhone eller Mac. 

Användarnivå 6
Emblem +40

Visst är det så , att detta eventet är det första sen innan pandemin som hålls på plats med folk ? Och inte är förinspelat så som det varit senaste gångerna . Men kan ha fel . För mig jag läste det nyligen någonstans 😎
 

Tror på ett mellan år med att Titanramen och USB C blir dom större nyheterna gällande iPhone . Och att 120 Hz och microLED skärm får vänta och kanske likaså med ”solid state knapparna ” . Men att Pro Max byter nog namn till Ultra . 
 

@JeppePeppe  Har ni det så bra på ”3” så ni kan byta mobil varje år 😂🥶

Men eftersom det är dags för mig att byta nu så är det bara och skicka hem värstingen #1 till mig ☎️📱Och ett par AirPods PRO så gubben kan höra med 😉🎧 Antar det kommer en ny Apple TV med , som kan bli intressant ! 

Det som vore trevligt är att dom kommer med utökade antal länder gällande Satellitfunktionerna , speciellt Sverige då såklart . För SOS funktionerna först och främst, men kanske även lite mer glimt över större användning av satelliter för övriga ändamål kombinerat med våran utbyggda 4G / 5G mobilnät . Vore något om Apple och 3 kunde gå i avtal med Starlink och förändra marknaden på nytt i Sverige . Och täcka dom svåra bitarna i landet som utbyggnaden har svårare att nå 📡📱

Användarnivå 7
Emblem +38

Det är tydligen ett sjuhelvetes jobb med satellit grejen, när jag var på konkurrent och jobbade så är det sjukt dyrt och relativt stökigt i jämförelse med vad man får ut från start. Men det kan varit svepskäl med. 

 

 

Ja har man gamla AirPods och ska skaffa nya luren är det nog en bra combo då allt blir usb c 

 

Håller med om att det förmodligen blir ett mellanår. 

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Update: Har inte ens reflekterat men AirPods får ju såklart en uppdatering nu och då med USB-C. Framförallt tror jag att AirPods Max kommer få update med USB-C och Loseless över kabel till antingen iPhone eller Mac. 

@Chipsgeneralen Jag har alltid diggat AirPods Max, dock har jag ett annat par hörlurar just nu. En vacker dag kanske jag byter 🤔

 

@JeppePeppe  Har ni det så bra på ”3” så ni kan byta mobil varje år 😂🥶

Men eftersom det är dags för mig att byta nu så är det bara och skicka hem värstingen #1 till mig ☎️📱Och ett par AirPods PRO så gubben kan höra med 😉🎧 Antar det kommer en ny Apple TV med , som kan bli intressant ! 

@frodrik91 I wish! Nej, så lyxigt har vi det inte riktigt 😭

Användarnivå 7
Emblem +38

ha ni som är kundnära borde ju få testa nya telefoner för att veta vad man pratar om lite. Känns som att om Huawei fortfarande funnits hade de gett bort telefoner till er bara för att penetrera marknaden. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Nu börjar det!

Användarnivå 6
Emblem +40

Nu börjar det!

Tum-symtomen tummar vi på 👌🏻

Användarnivå 7
Emblem +38

Det är otroligt om den är net zero! Råkade svära nyss 🤣

Användarnivå 7
Emblem +36

Det är otroligt om den är net zero! Råkade svära nyss 🤣

Haha verkligen!!

Användarnivå 7
Emblem +38

Om apple håller sig såhär med net zero är det möjligt viktigt och stort. 

 

Annars att människan kan stå och säga "compete redesign" med ett straight face får mig alltså. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Om apple håller sig såhär med net zero är det möjligt viktigt och stort. 

 

Annars att människan kan stå och säga "compete redesign" med ett straight face får mig alltså. 


Väldigt stort. Känns verkligen som ett genuint fokus genom hela deras produktlinje nu.

 

-och där kom USB-C ⚡️

Användarnivå 7
Emblem +38

Första gången de har en trade in ordentlig med. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Key takeaways för mig:

⚡️ USB-C

💚 Net zero

😍 Titanium ram

💥 Action button

📸 5x Optisk zoom

🎮 Raytracing på iPhone(?!)

📦 12TB iCloud lagringsutrymme

 

Vad tycker ni om årets lineup?

Användarnivå 7
Emblem +38

Key takeaways för mig:

⚡️ USB-C

💚 Net zero

😍 Titanium ram

💥 Action button

📸 5x Optisk zoom

🎮 Raytracing på iPhone(?!)

📦 12TB iCloud lagringsutrymme

 

Vad tycker ni om årets lineup?

 

Första gången jag inte kände minsta sug för en enda produkt de visade.…

 

Fick dock gåshud av iden på att stora trippel A spel kan komma till iphone 

Användarnivå 7
Emblem +38

Net zero är nog största otroligt viktigt 

Användarnivå 6
Emblem +40

Key takeaways för mig:

⚡️ USB-C

💚 Net zero

😍 Titanium ram

💥 Action button

📸 5x Optisk zoom

🎮 Raytracing på iPhone(?!)

📦 12TB iCloud lagringsutrymme

 

Vad tycker ni om årets lineup?

 

Första gången jag inte kände minsta sug för en enda produkt de visade.…

 

Fick dock gåshud av iden på att stora trippel A spel kan komma till iphone 

 
 

Känner mig lite osäker på vad jag tycker helt ärligt, möjligtvis paff .

Man märker att dom har lite grus i maskineriet på vissa fronter. 
 

Gillar att det blir bättre bransch standard med USB-C . Men jag hade varit minst lika nöjd om branschen gått på lightning vägen 🥶🤪. Så länge man rensar marknaden på Micro USB . 
 

Det är trevligt att se att dom går i fronten med klimatarbetet . Dom kan verkligen ställa krav på hela kedjan med deras storhet och har verkligen kapital till att förändra på egen väg. Keep going 🌍 🌴 

Har inte så mycket erfarenhet av app gaming på Apples produkter. Men härligt att dom tar utveckligen på allvar.Är nog ett tag kvar tills dom får över Windows gamers. Kan dock säga att cloud gaming med game pass är riktigt bra ! 🎮 

Vad är det för spel ni lirar som lockar från appstore ? 😉
 

6 eller 12 TB iCloud lagring , jisses . Förstår för personer & företag som jobbar med video och bilder . Men för en vanlig användare blir det mycket luft ☁️ . Likaså interna lagringen . 
 

Vad tror ni om iOS 17 iPhone/iPad , MacOS 14 , TvOS 14 samt WatchOS 10 ? Någon som testat eller blir det först vid det publika släppet som kommer i dagarna. 📱 👩‍💻 

Känner mig säker på att dom kommer byta namn på PRO Max till Ultra. Så man har bättre förhållning till PRO modellen. Men det lär dom väl skjuta på 1 år då 🤔. 

Hade jag inte varit i behov att byta telefon nu från 13 PRO Max så hade jag hoppat dom nya . Men det blir ju ett lyft av allt som kom med 14 modellen , så det är ju inte förgäves ändå ! 📱
 

Känns som dom behöver rädda upp med någon bättre upplevelse vid vår releasen. Tror dock inte Apple TV kommer få mig att känna wow känsla . 
 

 

Användarnivå 7
Emblem +38

 
 

Känner mig lite osäker på vad jag tycker helt ärligt, möjligtvis paff .

Man märker att dom har lite grus i maskineriet på vissa fronter. 
 

Gillar att det blir bättre bransch standard med USB-C . Men jag hade varit minst lika nöjd om branschen gått på lightning vägen 🥶🤪. Så länge man rensar marknaden på Micro USB . 
 

Det är trevligt att se att dom går i fronten med klimatarbetet . Dom kan verkligen ställa krav på hela kedjan med deras storhet och har verkligen kapital till att förändra på egen väg. Keep going 🌍 🌴 

Har inte så mycket erfarenhet av app gaming på Apples produkter. Men härligt att dom tar utveckligen på allvar.Är nog ett tag kvar tills dom får över Windows gamers. Kan dock säga att cloud gaming med game pass är riktigt bra ! 🎮 

Vad är det för spel ni lirar som lockar från appstore ? 😉
 

6 eller 12 TB iCloud lagring , jisses . Förstår för personer & företag som jobbar med video och bilder . Men för en vanlig användare blir det mycket luft ☁️ . Likaså interna lagringen . 
 

Vad tror ni om iOS 17 iPhone/iPad , MacOS 14 , TvOS 14 samt WatchOS 10 ? Någon som testat eller blir det först vid det publika släppet som kommer i dagarna. 📱 👩‍💻 

Känner mig säker på att dom kommer byta namn på PRO Max till Ultra. Så man har bättre förhållning till PRO modellen. Men det lär dom väl skjuta på 1 år då 🤔. 

Hade jag inte varit i behov att byta telefon nu från 13 PRO Max så hade jag hoppat dom nya . Men det blir ju ett lyft av allt som kom med 14 modellen , så det är ju inte förgäves ändå ! 📱
 

Känns som dom behöver rädda upp med någon bättre upplevelse vid vår releasen. Tror dock inte Apple TV kommer få mig att känna wow känsla . 
 

 

jag känner nog mest “jahapp” det är ju förbättringar, som det bör va år efter år. Men Apple speciellt på iPhone-sidan måste upp sig game, det sker för lite utmaning. Visst kameran kommer mosa på, speciellt video-varianten. Men annars? Nä, finns faktiskt inte massor här som imponerar. 
Den kommer vara sjukt bra, såklart. Men det var 14 med, och 13 också. Det känns inte som att om man har en 13, behovet av uppdatering finns. 

Ios17 lovar riktigt gott, bra nyheter som gör flödet fint. 
Sonoma är väl en uppgradering men märker inte någon jätteskillnad. Det stora iÅr är ju WatchOs 10. Där händer det grejer. 

USB-C är också som The verge sa ett snårig hål av trams. Allt beror på sladd, och mottagning. Så har man en kass sladd spelar det ingen roll du får aldrig hastighet. Problemet är att man inte kan se på sladden om den är en bra eller dålig USB-C. 

SPelar bara tramsiga spel, Typ Holedown och Downwell men att de faktiskt får både RE4 och Assassins Creed Mirage fulla spelen som släpps på ps5 liksom, det är mäktigt. 

 

Svara