Skip to main content
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
August 29, 2023

Apple iPhone event 12 september

• August 29, 2023
  • 20 svar
  • 216 visningar

Då var det dags, 12 september kl 19 är det på schemat i år. Apple ska visa iphone och watch. Ihärdiga rykten säger nej till lightning och ja till usb c. Även att istället för kanske iPhones bästa funktion "the mute switch" ska den ha en knapp liknande den på watch ultra som går att anpassa efter vad man vill. 

Ute är guld och ersatt av en blå, samt en svart.

Tunnare ram runt skärmen, och titan istället för stål. 

120hz skärm på allt, och vissa rykten pekar på att plus modellen av 15 försvinner. 

Bättre större kameror är såklart även på plats. 

20 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
August 30, 2023

Sååå spännande! Bästa tiden på året för oss Apple-fanatiker 😍

Jag behöver dock något banbrytande för att jag ska byta telefon i år - men jag är alltid taggad på tillbehör och klockor 😉

Vad har ni för förhoppningar?

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Chipsgeneralen
Superhjälte
ChipsgeneralenSuperhjälteTrådskapare
Superhjälte
August 30, 2023

Hårt läge för iPhone rent hårdvarumässigt tycker jag på marknaden.
Tror att detta är ett klassiskt “S” år och vi får något betydligt mer intressant nästa år. 

Rykten säger att Ultra ska få en ny sorts skärm, Microled eller något likande som är bättre svärta, ljus och energi-åtgång. Samt ett nytt chip som inte har hänt på några år. 

Jag hoppas att iPhone har en “ one more thing” och drar på en sådan jäkla vikbar iPhone Ultra. Men det kommer nog inte hända på något år till….

att Mini skulle göra comeback hade varit fint. 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
August 30, 2023

@Chipsgeneralen Najs! Låter som bra, om inte lite “väntade” uppdateringar! Tror dom i vanlig ordning lyckas locka med något nytt! Ska bli spännande minst sagt 😍

Jag hoppas att iPhone har en “ one more thing” och drar på en sådan jäkla vikbar iPhone Ultra. Men det kommer nog inte hända på något år till….

Alltså drömmen! Hade varit så jäkla kul faktiskt. 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
August 31, 2023

Update: Har inte ens reflekterat men AirPods får ju såklart en uppdatering nu och då med USB-C. Framförallt tror jag att AirPods Max kommer få update med USB-C och Loseless över kabel till antingen iPhone eller Mac. 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
September 4, 2023

Visst är det så , att detta eventet är det första sen innan pandemin som hålls på plats med folk ? Och inte är förinspelat så som det varit senaste gångerna . Men kan ha fel . För mig jag läste det nyligen någonstans 😎

Tror på ett mellan år med att Titanramen och USB C blir dom större nyheterna gällande iPhone . Och att 120 Hz och microLED skärm får vänta och kanske likaså med ”solid state knapparna ” . Men att Pro Max byter nog namn till Ultra . 

@JeppePeppe  Har ni det så bra på ”3” så ni kan byta mobil varje år 😂🥶

Men eftersom det är dags för mig att byta nu så är det bara och skicka hem värstingen #1 till mig ☎️📱Och ett par AirPods PRO så gubben kan höra med 😉🎧 Antar det kommer en ny Apple TV med , som kan bli intressant ! 

Det som vore trevligt är att dom kommer med utökade antal länder gällande Satellitfunktionerna , speciellt Sverige då såklart . För SOS funktionerna först och främst, men kanske även lite mer glimt över större användning av satelliter för övriga ändamål kombinerat med våran utbyggda 4G / 5G mobilnät . Vore något om Apple och 3 kunde gå i avtal med Starlink och förändra marknaden på nytt i Sverige . Och täcka dom svåra bitarna i landet som utbyggnaden har svårare att nå 📡📱

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
September 4, 2023

Det är tydligen ett sjuhelvetes jobb med satellit grejen, när jag var på konkurrent och jobbade så är det sjukt dyrt och relativt stökigt i jämförelse med vad man får ut från start. Men det kan varit svepskäl med. 

Ja har man gamla AirPods och ska skaffa nya luren är det nog en bra combo då allt blir usb c 

Håller med om att det förmodligen blir ett mellanår. 

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 4, 2023

Update: Har inte ens reflekterat men AirPods får ju såklart en uppdatering nu och då med USB-C. Framförallt tror jag att AirPods Max kommer få update med USB-C och Loseless över kabel till antingen iPhone eller Mac. 

@Chipsgeneralen Jag har alltid diggat AirPods Max, dock har jag ett annat par hörlurar just nu. En vacker dag kanske jag byter 🤔

@JeppePeppe  Har ni det så bra på ”3” så ni kan byta mobil varje år 😂🥶

Men eftersom det är dags för mig att byta nu så är det bara och skicka hem värstingen #1 till mig ☎️📱Och ett par AirPods PRO så gubben kan höra med 😉🎧 Antar det kommer en ny Apple TV med , som kan bli intressant ! 

@frodrik91 I wish! Nej, så lyxigt har vi det inte riktigt 😭

Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
September 5, 2023

ha ni som är kundnära borde ju få testa nya telefoner för att veta vad man pratar om lite. Känns som att om Huawei fortfarande funnits hade de gett bort telefoner till er bara för att penetrera marknaden. 

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 12, 2023

Nu börjar det!

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
September 12, 2023

Nu börjar det!

Tum-symtomen tummar vi på 👌🏻

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...