Gaming i sommarstugan

  • 19 April 2018
  • 0 svar
  • 231 visningar

Användarnivå 5
Emblem +36
  • Moderator
  • 820 kommentarer
Jag har gejmat så långe jag kan minnas. Jag kommer fortfarande ihåg när jag i början av 90-talet öppnade det hårda paketet längst bak i julklappshögen och där låg Sega Mega Drive 16-bit med Sonic. Efter att chocken hade lagt sig, så spenderades mycket av min tid med att försöka klara den där vattenbanan som var alldeles för svår just då. Musiken när luften höll på att ta slut drömmer jag fortfarande mardrömmar om.

2004, när jag låg i lumpen, kom World of Warcraft och en ny värld öppnades. Bokstavligen. Det var helt otroligt att utforska ett så magiskt universum med mina kompisar och vi pratade mycket om spelet på fritiden. Så fort det gick skapade vi en guild som vi så småningom började rekrytera andra spelare till för att kunna raida. Flera av dessa spelare är idag kompisar även i den riktiga världen och vi har träffats flera gånger.

Det här var 14 år sedan och än idag spelar jag fortfarande samma spel. Jag har inte tröttnat, men det har hänt att man har behövt ta pauser då och då.

Nu är det snart sommar och jag ska ut till sommarstugan. I sommarstugan har jag mobilt bredband så när det verkligen börjar klia i fingrarna så tar jag fram den lilla bärbara och loggar in på min warrior för att köra lite dungeons, questa och snacka med vänner. Ibland händer det även att jag raidar, även om jag inte riktigt längre har tiden för det.

Trots att mobilt bredband nu har funnits på marknaden ett bra tag, får jag fortfarande frågan om det verkligen fungerar bra när man spelar. I sommarstugan så har jag runt 20-30 Mbit/s ner och 5 Mbit/s upp, så det fungerar utan problem för mig. Jag har nedan router som passar perfekt och är enkel att ta med:


Utöver World of Warcraft, spelar jag även ibland League of Legends och Overwatch. Båda dessa fungerar bra även i sommarstugan, tack och lov. Annars hade nog min ADC och övriga lagmedlemmar blivit väldigt sura 😃 (jag spelar support allt som oftast, både i LoL och i OW).

Spelar ni något? Har ni testat att köra på mobilt bredband? Dela gärna med er av era erfarenheter!

Här är en bild på min skräckinjagande Tauren Warrior: Rev! :@


Svar

Var först med att svara här nedanför!

Svara