Skip to main content
Fråga

SIM kort

• 2 augusti 2022
  • 2 svar
  • 168 visningar

Hej !

Behöver ett SIM kort till en padda,

Hur gör jag ?

Mvh Christer

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 2 augusti 2022

Hejsan😊 , @EdMel 

Det finns flera sätt att skaffa sig ett Sim-Kort . 

Om du behöver det snabbast möjliga så är din närmaste 3Butik det bästa att besöka . Som du kan finna i länken nedan här . 

https://www.tre.se/om-tre/kontakt/butiker

Annars kan man beställa när man loggar in på “Mitt3” i webbläsare eller appen/programmet på din telefon/platta . 

Sen bör man ha något abbonnemang kopplat till Sim-kortet , men det kanske du redan har :) 

Har själv inte testat med telefon sim i platta , men bredbands abonnemang kopplat till sim-kortet har jag själv erfarenhet av fungerar . Men kanske funkar även med ett telefon bundet sim-kort :) 

( “I framtiden , så kan jag tro iaf att det kommer mer E-Sim för plattor också , just nu är det mest moderna telefoner som har den möjligheten . Tror även inte 3 stödjer E-Sim till platta . Då det inte är så aktuellt , vad jag vet iaf 🙂     “)

Och man kan självklart också lösa detta via kundservice , men då får man stå i kö . Och sen så tar det ändå några leveransdagar . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Med vänlig hälsning, F 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 4 augusti 2022

@EdMel Hej,

om du har ett abonnemang med 15GB surf eller mer kan du skaffa en 3Extra Användare och då dela surfen. Detta kostar 99kr/månad och ger dig ett extra sim-kort som du kan använda i din iPad. Detta kan du beställa själv här

@frodrik91 Det går att beställa eSIM till alla abonnemang hos Tre - även bredbandsabonnemangen. 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies