Steve Jobs och Åren med iPhone.

  • 7 October 2021
  • 4 svar
  • 98 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38

Det är ju för tio år sedan Apples grundare och kanske mobilvärldens största innovatör  gick i graven. Det har fått mig att vandra runt lite i Steve Jobs och hur produkter annonserade av denne legend. 

A phone, an iPod,,,,

Det kickstartade ju telefoners nästa steg och som vi alla vet satte standarden som fortfarande används. Mycket har hänt sen dess.

Jag minns att jag skaffade min första iPhone via *operatör* och blev nu tvungen att kolla vad priserna faktiskt va när jag la mina unga fingrar på en iPhone 3G. 

Det har inte bara hänt mycket med telefonerna utan även hur abonnemangs säljs och vad som faktiskt ingår. 
Idag har jag svårt att få ihop min surf på 15 GB en månad. Förstå att ha 100 MB. Det är väldigt väldigt långt bort. 


Sen den första iPhone jag hade har jag varit fast. Min bästa modell har varit iPhone X. Då det skapade en ny form och en ny design. Idag, jag har en iPhone 13 mini och det känns lite som att backa bandet och ha en iPhone 5 i fickan. EN otroligt uppfriskande storlek som faktiskt inte känns för liten. Även om jag på sidan har haft Fold2 som gått att vika upp till en liten iPad. 

Den fronten jag känner har hänt absolut mest är hur mycket telefonen idag är integrerad i arbete och i vardagen. Min första iPhone var egentligen inte mycket mer än en vanligt telefon med inbygd iPod. och bara en sådan sak va i mitt huvud revolution. ALLT fanns, man kunde stämma gitarren och spela upp en film. 

De tio år som Steve varit ur tiden så har ju Apple rört sig i lite andra riktningar än vad jag känner Steve hade rört sig. INTE negativt men annat, Det har varit små uppgraderingar till befintliga produkter. tajta upp produkter och förfina allt. 

Det jag hoppas när vi nu blickar framåt är att Apple hittar tillbaka till den där utmanande RIKTIGA kärnan de hade en gång. Med iPod, iPhone och iPad. 
Jag hoppas att Apple vågar sätta nya standarder som inte är att kameran är löjligt bra eller hur man kan skicka filer till varandra utan något vi inte kan tänka ut, något som bara Apple och Steve kunnat tänka ut! 


Hur har eran historia med apple sett ut under åren? 
Vilken ha eran första iPhone? Vad saknar ni med Apple och vad tror ni framtiden har att bjuda på? 


4 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

:vulcan_tone1: Min första iPhone var en iPhone 3GS. Kommer ihåg att jag tyckte Twitter var häftigt att hålla på med från telefonen... :thinking:

Efter iPhone 3GS vart det en 5:a, sen en 7:a, och sen min absoluta favorit, en iPhone 8 Plus. Den kör jag med än idag. Använder telefonen väldigt mycket för Netflix, Youtube m.m. så passar mig utmärkt.

 

Roligt att jämföra priser och innehåll mot vad som ingår idag. Som du skriver, 100MB hade man ju inte kommit speciellt långt med :laughing: . Inte ens 1000MB hade räckt...

 

Personligen hade jag gärna sett någon typ av vikbar iPhone ala Fold. Tror det hade passat mig och mitt Netflix-tittande som handen i handsken. Jag använder min iPad nästan lika mycket som min iPhone så att kombinera dessa två hade varit :ok_hand_tone1:.

Användarnivå 7
Emblem +38

Då är ju stora frågan @Nils om du helst velat ha en flip eller fold stil? 
 

jag själv känner att flip är nog de jag föredrar när jag testat fold. Men samtidigt som du säger, att ha en iPad i fickan är ju egentligen dröm. 

Användarnivå 5
Emblem +36

Tvärtom här. Jag skulle helt klart vilja se en Fold version :sunglasses: .

Användarnivå 7
Emblem +38

Tvärtom här. Jag skulle helt klart vilja se en Fold version :sunglasses: .

Det måste lösas bra snyggt då! 

Har så oerhört svårt att ens tänka ut hur Apples lösning skulle se ut. De håller ju på att testa de olika varianterna nu. 

Tänk om det blir en “iPod” på framsidan och iPad på insidan. 

 

Svara