Skip to main content

tillmobil är scammers och tre hjälper inte

• August 10, 2026
  • 0 svar
  • 11 visningar

Jag har haft en väldigt dålig upplevelse med det här företaget och känner mig lurad att skriva på ett avtal baserat på felaktig information. Tillmobil är företaget och jobbar tillsamans med tre.

Jag blev kontaktad per telefon av en säljare som presenterade erbjudandet som kopplat till mitt befintliga mobilabonnemang. Under samtalet förklarade jag tydligt att jag hade betalat cirka 311 kr i månaden i flera år och att jag INTE ville ha ett dyrare abonnemang eller binda mig till ett långt avtal.

Jag fick flera gånger höra att det skulle kosta lika mycket eller till och med bli billigare. Det var på grund av den informationen som jag accepterade avtalet.

Det som inte förklarades tydligt var att jag skrev på ett avtal med 36 månaders bindningstid. Senare upptäckte jag dessutom att jag istället för cirka 311 kr nu betalar omkring 410 kr i månaden.

Var finns logiken i att jag frivilligt skulle binda mig i TRE ÅR för att betala MER än jag gjorde tidigare?

Jag upptäckte problemet först när min telefon gick sönder och jag behövde kontrollera mitt abonnemang. Sedan dess har jag kontaktat båda företagen som är inblandade. Istället för att ta ansvar skickar de mig fram och tillbaka och säger att jag ska kontakta den andra parten.

Jag har även pratat direkt med säljaren som sålde avtalet till mig, men jag fick varken en ordentlig förklaring eller en ursäkt.

Jag anser att villkoren för avtalet inte presenterades på ett ärligt och tydligt sätt under telefonsamtalet. Om jag hade fått veta att jag band mig i 36 månader och samtidigt skulle betala mer varje månad hade jag ALDRIG accepterat avtalet.

Jag skriver den här recensionen för att varna andra kunder. Var väldigt försiktiga med telefonförsäljning från det här företaget och se till att få pris, bindningstid och alla villkor skriftligt innan ni accepterar någonting.