Skip to main content
Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
January 16, 2019

Tips: Apple battery-case

• January 16, 2019
  • 13 svar
  • 384 visningar
Hej, tånkte bara tipsa alla ”power-users” eller folk som reser mycket om att Apple nu har släppt sitt batteri-skal till de nya iPhones modellerna (x/xs/xs max)
Detta ger alltså runt 37 extra timmar i samtal.
Trådlös landning fungerar fortfarande. detta är ett smart sätt att förlänga livstiden på sin telefon. Och passformen är magisk!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till lounge

13 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
ChipsgeneralenSuperhjälteTrådskapare
Superhjälte
January 17, 2019
Kul ”fakta” är att skalet är billigast i Hong Kong enligt denna HEMSIDA.
Det är ett kul sammanträffande!
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
Superhjälte
January 28, 2019
Nu är jag hemkommen efter en lång resa :)

Har testat skalet några dagar nu och det är faktiskt riktigt smidigt, trots "puckeln". Känslan är som Apple silikonskal, men något klumpigare då. Skalet fungerar som tidigare versioner, det håller telefonen laddad hela tiden - tills batteriet i skalet tar slut. Batteriet i skalet har för mig, hittills, räckt hela dagen. Först på kvällen börjar mobilens batteri användas.

Det är otroligt enkelt att ta av och sätta på. Det blir alltså ett perfekt komplement till ett annat skal.

Nu har jag aldrig haft ett problem med att telefonen inte klarar hela dagen - men vissa dagar behöver man bara lite extra kraft för att kunna använda telefonen som vanligt hela dagen. Då är skalet perfekt. Det är även otroligt skönt att slippa krångla med en power-bank dessa dagar. 🙂
Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Chipsgeneralen
Superhjälte
ChipsgeneralenSuperhjälteTrådskapare
Superhjälte
January 28, 2019
Det blir nog ett köp om ett år eller så när batteriet börjar kännas slött. Innan dess så får jag hålla mig! 🙂 Men kul att du är nöjd! Verkar som att alla (tech-folk) är supernöjda med själva skalet också.
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.