Tips: Apple battery-case

  • 16 January 2019
  • 13 svar
  • 311 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, tånkte bara tipsa alla ”power-users” eller folk som reser mycket om att Apple nu har släppt sitt batteri-skal till de nya iPhones modellerna (x/xs/xs max)
Detta ger alltså runt 37 extra timmar i samtal.
Trådlös landning fungerar fortfarande. detta är ett smart sätt att förlänga livstiden på sin telefon. Och passformen är magisk!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till lounge

13 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Chipsgeneralen!

Såg också att dem hade släppt dem nya batteriskalen. Riktigt efterlängtat!

Har gått i tankarna att skaffa ett till min iPhone 7 men aldrig riktigt fått tummen ur. Om en behöver mer batteritid eller bara skydda sin nya iPhone XS, XS Max eller XR är det här riktigt grymt.

Det jag tycker är så häftigt med dem är integrationen i iOS som inget annat skal kan erbjuda + den förbättrade batteritiden som givetvis är en självklarhet.

Ska du köpa ett? 😃
Användarnivå 7
Emblem +38
hej!
Ja det är väl lite som airpods, att det fungerar sömlöst med iOS(hur fast kan man bli i ett ekosystem?)

Jag är väldigt delad, är nöjd med batteritiden på min max just nu. Men om något år kanske man kommer vilja köp ett.

Hört att skalet för 7 är riktigt fint, det som stör. Ut är att telefonen blir lite längre. De nya skalen så sitter laddkontakten lite längre bak, så själva telefonen har samma mått, bara lite tjockare
Användarnivå 5
Emblem +10
Precis, det är ju det härliga med det hela.

Förstår helt hur du tänker. XS Max har ju redan en grym batteritid som antagligen räcker för dem allra flesta.

Aha, det var mer än jag visste. Det är ju väldigt välkommet faktiskt.
Användarnivå 7
Emblem +40
Oj, detta är efterlängtat! Känns bra att de äntligen kommit med detta 🙂 Behöver det nog inte varje dag, men smidigheten med ett skal istället för ett externt batteri är ju stor.

Blir att köpa ett i Hong Kong nästa vecka! 😃
Användarnivå 7
Emblem +38
@Pettersson är det en stor skillnad i pris tror du?



@Jocke den telefon som känns i minst behov av batteri-skal är nog xr. Det ska väl ha sådär löjligt bra batteritid, har jag hört!
Användarnivå 7
Emblem +40
Med tanke på att en iPhone är någon tusenlapp billigare där skulle jag tro det. Oavsett så är det lättare för mig att ta mig till en Apple-store där än i Stockholm 🙂
Användarnivå 5
Emblem +10
@Chipsgeneralen och @Pettersson 999 hong kong-dollar verkar priset vara. Så det är några hundralappar lägre än vad det kostar i svenska Applebutiken.
Användarnivå 7
Emblem +38
@Pettersson Ja, det är ett jävla knussel att ta sig till Apple store (officiella) i Sthlm.

Men, va härligt. Du får återkomma med lite intryck sen!
@Jocke
det är fan rätt bra skillnad. Runt 600:- billigare!
det är en del mynt ändå.
Användarnivå 7
Emblem +10
Skrev lite med @Chipsgeneralen om skalet tidigare och då tänkte jag spontant att man inte behöver det till en början, men nu blir man ju faktiskt rätt sugen ändå. Kom på flertal tillfällen (specilellt på semestern) då man sprang runt med ett ”löst” batteri.

@Jocke, rätt saftig prisskillnad ändå!
Användarnivå 7
Emblem +38
@Erik

haha jag tänkte exakt samma. Blev sugen just för att det var en sådan jäkla prisskillnad. Ekonomin nu bara!
Men sugen blir man, så är det helt plötsligt värt det!
Användarnivå 7
Emblem +38
Kul ”fakta” är att skalet är billigast i Hong Kong enligt denna HEMSIDA.
Det är ett kul sammanträffande!
Användarnivå 7
Emblem +40
Nu är jag hemkommen efter en lång resa :)

Har testat skalet några dagar nu och det är faktiskt riktigt smidigt, trots "puckeln". Känslan är som Apple silikonskal, men något klumpigare då. Skalet fungerar som tidigare versioner, det håller telefonen laddad hela tiden - tills batteriet i skalet tar slut. Batteriet i skalet har för mig, hittills, räckt hela dagen. Först på kvällen börjar mobilens batteri användas.

Det är otroligt enkelt att ta av och sätta på. Det blir alltså ett perfekt komplement till ett annat skal.

Nu har jag aldrig haft ett problem med att telefonen inte klarar hela dagen - men vissa dagar behöver man bara lite extra kraft för att kunna använda telefonen som vanligt hela dagen. Då är skalet perfekt. Det är även otroligt skönt att slippa krångla med en power-bank dessa dagar. 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Det blir nog ett köp om ett år eller så när batteriet börjar kännas slött. Innan dess så får jag hålla mig! 🙂 Men kul att du är nöjd! Verkar som att alla (tech-folk) är supernöjda med själva skalet också.

Svara