Skip to main content
Besvarat

Aktivera och låsa upp Iphone 6s plus?

• 3 december 2018
  • 1 svar
  • 585 visningar

Hej. Jag har Fått en "gammal" Iphone eftersom den förra ägaren fixat ny. Men har försökt låsa upp den från 3, men kan inte ens komma in på telefonen eftersom den inte vill aktiveras. "Aktiveringsfel" står det på telefonen. Har följt alla instruktioner men får bara upp samma meddelande. Även i iTunes.
Vad gör jag för fel? Eller går den inte att använda mer? Har försökt nu i två veckor...
Riktigt tacksam för svar!

Bäst svar av Chipsgeneralen

Hej, detta låter konstigt då man i princip kan aktivera iPhone med ett ”inaktivt” sim.

Men, kag googlade in mig på Apples support.
Där står det massor av nyttig info.

men är problemet att telefonen inte finner sim-kortet?
Det kan hjälpa att sätta telefonen i Safe-mode. Detta gör du lättast genom att stänga av telefonen. Och när den är avstängd koppla in den till en datorn samtidigt som du håller hem-knappen på telefonen.
Di hittar flertal tillvägagångssätt för det Här!

Hoppas det löser sig! Återkom gärna med hur det går! 🙂
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • Svar
  • 3 december 2018
Hej, detta låter konstigt då man i princip kan aktivera iPhone med ett ”inaktivt” sim.

Men, kag googlade in mig på Apples support.
Där står det massor av nyttig info.

men är problemet att telefonen inte finner sim-kortet?
Det kan hjälpa att sätta telefonen i Safe-mode. Detta gör du lättast genom att stänga av telefonen. Och när den är avstängd koppla in den till en datorn samtidigt som du håller hem-knappen på telefonen.
Di hittar flertal tillvägagångssätt för det Här!

Hoppas det löser sig! Återkom gärna med hur det går! 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies