Skip to main content
Fråga

Att tyda och gissa leveranstider

• December 2, 2025
  • 6 svar
  • 45 visningar

11 november beställde jag Google Pixel 10 Pro Silver. Det stod leverans 3-5 vardagar. Några dagar senare, under mina beställningar på Mina sidor, stod det “leveransdatum kommer snart”. I 3 veckor stod det samma sak och det gick inte att få någon ledtråd om hur långt “snart” kan vara. Till slut i fredags ändrades statusen till “ordern packas”. Nu har den packats i 3 vardagar. Jag förstår såklart att det kan bli avbrott i leveranskedjor från tillverkare etc. Men det som är frustrerande är den trubbiga informationen. Om leverantören dröjer finns det rimligtvis kvalificerade gissningar beroende på hur det brukat sett ut. Och att risken var stor att det inte skulle bli 3-–5 vardagar som det stod i shoppen, det måste man ha vetat bakom kulisserna. Det är som att försäljaren och kundtjänst låtsas vara guldfiskar som inte har mer information än jag. Och det irriterar. Och nu packas alltså min order i hittills 3 dagar… oerhört försiktigt då antar jag? Ett kretskort i taget?

Ok, rent konkret: är det någon med insyn i bransch och leverantörskedjor som kan ge mig ett hum om väntetiden? En gissning?

6 svar

• Nykomling
  • December 3, 2025

Hej. La min beställning den 28e oktober på en Google Pixel 10 PRO.. Där man även ska få ett Ps5 på köpet. De skulle börja skickas den 26 november... Har stått ordern packas sedan i fredags. Börjar tappa tålamodet nu 🙄 Varit kund i snart 10 år men brukar inte ta såhär lång tid för leverans... 

• Rookie
  • December 4, 2025

Får ni några svar från kundtjänst då? Har samma problem med googel pixel 10 pro. Väntat i en månad nu😅

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hej ​@maja-k, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Den uppskattade leveranstiden beter sig minst sagt underligt i det här fallet 🤔. Jag ser också att vi har Google Pixel 10 Pro Silver (128GB) i lager just nu, vilket innebär att den redan bör ha skickats. 

Det jag kommer att tänka på som kan orsaka detta, är om utskicket av telefonen inväntar PS5:an som följer med i kampanjen. När dessa köp registreras behöver säljaren godkänna delleverans. Delleverans innebär att telefonen kan skickas ut innan vi skickar ut PS5:an. Om man inte godkänt delleverans väntar vi med att skicka ut telefonen tills att vi kan skicka även PS5:an. Om detta är orsaken så kan det åtgärdas i efterhand i kontakt med kundservice. Min rekommendation här är att du kontaktar kundservice för att ta reda på om delleverans är anledningen! Återkom om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 4, 2025

@BitterF. och ​@Happi, vilka modeller har ni beställt - alltså vilken färg och minnesstorlek?

Delleverans, som jag nämnde ovan, kan vara det som gör att det dröjer även för er. Jag ser dock också att Google Pixel 10 Pro Svart 256GB är slut i lager för tillfället - om ni beställt denna modell. Lagret ska vara påfyllt om en vecka enligt den information jag ser. I era fall kan det vara bra att kontakta kundservice för information om hur det ser ut med delleverans, oavsett modell, så att vi säkerställer att ni får era telefoner så snabbt som möjligt!

• Nykomling
  • December 4, 2025

Jag har beställt en Black 256GB. Men står endast att den packas just nu. Men då skickas den i nästa vecka då? Känns surt att behöva vänta så länge.... 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • December 4, 2025

@BitterF. Okej! Ja den bör komma fram nästa vecka eftersom lagret ska fyllas på då. Kika gärna på Mitt3 om du fått något spårningsnummer, det ger en indikation huruvida telefonen är på väg.