Besvarat

Behöver jag ny telefon?

  • 28 November 2018
  • 3 svar
  • 160 visningar

Jag var inne i Er butik i Allum o förklarade att jag inte kunde uppdatera min telefon och
inte ladda ner appar. Allt är väldigt trögt. Vi tecknade då ett nytt abonemang med 5 GB o
sänkte även min månadshyra vilket jag är tacksam för och trodde att allt var löst men
det visade sig att problemet kvarstår.
Kan det vara att min telefon är för gammal?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Pettersson 28 November 2018, 16:06

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det kan finnas flera orsaker till att uppdateringar inte fungerar och att det kan krångla vid installation av appar. En kan, precis som du säger, vara att telefonen är för gammal. Jag skulle dock tro att det handlar om att det finns för lite minne kvar.

Om du återkommer med vilken telefonmodell du har så ska jag se om jag kan hjälpa dig 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Aklt betornas som @Pettersson skriver vilken telefon du har, vissa android-telefoner får inte nyare uppdatering för att utvecklarna har problem/det är väldigt krångligt att uppdatera telefoner som har en viss typ av ”skin”/”utseende” i sina menyer och så vidare.
detta kan vara ”lite billigare” eller äldre än 2 år gammal telefoner som har just android men jag vet att det har blivit mycket bättre på den fronten.

Är det iPhone så måste telefonen vara äldre än iPhone 5s för att inte få senaste uppdateringarna.

Men mest troligt som @Pettersson också tar upp är det nog minnet i telefonen som är fullt och ställer till detta med appar och dylikt.
Hej,

det kan finnas flera orsaker till att uppdateringar inte fungerar och att det kan krångla vid installation av appar. En kan, precis som du säger, vara att telefonen är för gammal. Jag skulle dock tro att det handlar om att det finns för lite minne kvar.

Om du återkommer med vilken telefonmodell du har så ska jag se om jag kan hjälpa dig :)

Hej,

har en IPhone 6.
Kan du inte kolla mitt abonnemang.
Tel: 0702024943

/A

Svara