Skip to main content
Besvarat

borttappad mobil, inget bankid, nytt simkort

• December 18, 2025
  • 2 svar
  • 115 visningar

Hej! Jag har tappat bort min mobil; kommer inte in på Mitt3 för att beställa ett nytt sim-kort att sätta i min gamla mobil eftersom jag inte har något Bankid. När jag försöker registrera mig som kund för att kunna logga in via mail får jag svaret att mitt personnummer inte har något abonnemang registrerat. Jag vet inte varför. Jag har ett familjeabonnemang på det personnumret. Jag vet inte vad jag ska göra. Kan ni hjälpa mig? Alltså, hur får jag ett nytt simkort?

MVH,

Helena

Bäst svar av Pettersson

@dojdoj Om du har en 3Butik i närheten kan personen som är betalningsansvarig även besöka denna för att få ett SIM-kort direkt. 

2 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej! Jag har tappat bort min mobil; kommer inte in på Mitt3 för att beställa ett nytt sim-kort att sätta i min gamla mobil eftersom jag inte har något Bankid. När jag försöker registrera mig som kund för att kunna logga in via mail får jag svaret att mitt personnummer inte har något abonnemang registrerat. Jag vet inte varför. Jag har ett familjeabonnemang på det personnumret. Jag vet inte vad jag ska göra. Kan ni hjälpa mig? Alltså, hur får jag ett nytt simkort?

MVH,

Helena

@dojdoj Välkommen till 3Community 👋

Tråkigt att höra om förlusten av mobilen. Om ni är en extra användare till ett huvudabonnemang så är det personen ifråga som står för huvudabonnemanget som kan beställa simkort. Är det ni som står registrerat som ägare till huvudabonnemanget föreslår jag att ni kontaktar 3 kundtjänst på 0735-300 400 vardagar 9-18. 

Kan ni inte legitimera med BankID så kan kundtjänst ställa kontrollfrågor på att ni är ägare till abonnemanget.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • December 18, 2025

@dojdoj Om du har en 3Butik i närheten kan personen som är betalningsansvarig även besöka denna för att få ett SIM-kort direkt.