Hej jag har nu aktiverat nya E sim och plockat ut det gamla sim kortet. Frågan är om man vill byta tel går det stopppa in gamla sim-kortet i en ny telefon ? Och den är aktiverad ?
Med vänlig hälsning,
>Redigerat] - Ämnet har flyttats till smartklockor och tillbehör - Ämnet har flyttats till mobil - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
Sida 1 / 1
Hej @Mima1234 !
Vad roligt att du redan kommit igång med nya eSIM-kortet!
Det går endast ha ett aktivt Sim-kort per abonnemang, vilket betyder att ditt gamla sim-kort avaktiverades sekunden du aktiverade ditt eSIM.
Om du skulle vilja använda en annan mobil med ditt gamla, vanliga sim-kort behöver du först aktivera det via Mitt3.
Hoppas det besvarar din fråga!
Vad roligt att du redan kommit igång med nya eSIM-kortet!
Det går endast ha ett aktivt Sim-kort per abonnemang, vilket betyder att ditt gamla sim-kort avaktiverades sekunden du aktiverade ditt eSIM.
Om du skulle vilja använda en annan mobil med ditt gamla, vanliga sim-kort behöver du först aktivera det via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj fliken "Abonnemang"
- Välj "Beställa/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt simkortsnummer (står på baksidan av chippet) och tryck på "Aktivera"
- Starta om din mobil efter ca 5 min.
Hoppas det besvarar din fråga!
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.