Besvarat

Byta mobil?

  • 6 November 2018
  • 2 svar
  • 242 visningar

Hej! Jag har ett abonnemang på iPhone 8 Plus till och med 2020. Skaffade den alltså i år. Jag känner dock att jag ångrar valet av plus mobil och undrar om det finns möjlighet att byta till en mindre istället? Mvh Astrid
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 7 November 2018, 13:47

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, du har alltid 14 dagars ångerrätt. jag hittar inte exakt vad detta innebär, men jag vet att apple som företag är väldigt generösa när det kommer till att lämna tillbaka produkter. Huruvida 3 är det, eller hur deras policy på använda produkter är vet jag inte.

Men ring till deras kundservice och kolla. Jag tror att det kan bli svårt att byta till något annat. Du kanske kan sälja telefonen och betala av den på så sätt och sedan skaffa en ny. Men ja, som sagt så skulle jag ta kontakt direkt med kundservice.

Vad är det som känns fel med mobilen? bara storleken eller?
Användarnivå 7
Emblem +10
Man kan byta mobil / erbjudande inom 14 dagar efter köp. Därefter går det dessvärre inte att byta eller lämna tillbaka produkten.

Naturligtvis finns det andra alternativ som @Chipsgeneralen nämner här ovan.

Om du väljer att sälja telefonen privat kan kundservice sedan hjälpa dig att slutfakturera mobiltillägget.
Därefter kan du lägga till en ny mobil på delbetalning via abonnemanget eller köpa en kontant. 🙂

Svara