Besvarat

Byta mobil innan abonnemanget är ute

  • 8 November 2018
  • 2 svar
  • 6495 visningar

Just nu har jag en iphone x och om jag skulle vilja byta upp mig till en iPhone xs max. Då vill jag veta hur mycket det skulle bli dyrare i månaden. 20 gbg i månaden.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Pettersson 8 November 2018, 13:10

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det finns egentligen inget jättebra sätt för att byta upp sig om du fortfarande har bindningstid på ditt abonnemang. Antingen får du ta mobilen på delbetalningen, teckna ett nytt abonnemang eller köpa ut din nuvarande bindningstid så att du kan förlänga ditt abonnemang.

Om du önskar delbetala din telefon hos 3 får du även tjänsten 3Upgrade som gör att du kan byta till en ny iPhone varje år. Delbetalningen sträcker sig över 24 månader, men efter ett år kan du byta mobil - du lämnar då in den du köpte via delbetalning, den delbetalningen stryks och en ny läggs upp. Här finner du priser för det.

Teckna ett nytt abonnemang är något jag verkligen inte rekommenderar, eftersom du då står med två abonnemang när du endast behöver ett egentligen. Detta skapar endast merkostnad och krångel eftersom du då måste betala för två abonnemang och det nya du har kommer med 24 månaders bindningstid.

Köpa ut din bindningstid kan du alltid göra, då betalar du din fasta månadskostnad multiplicerat med antalet kvarvarande månader i en klumpsumma. Sedan kan du förlänga ditt abonnemang med en ny telefon enligt gällande priser.

Hoppas att du blev hjälpt av detta? Berätta gärna hur du gör! 🙂
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Jimmiehellström!

Hur har du gått? :)

Återkom gärna hur du gjort för att byta upp mobilen!

Svara