Skip to main content
Besvarat

byta PIN-kod på iPhone utan PUK-kod

• 16 oktober 2021
  • 1 svar
  • 767 visningar

Har läst några tidigare frågor om detta. 
Jag har en iPhone, men kan inte se att jag kan ändra PIN-kod under inställningar/telefon.

vill inte skriva in min PIN-kod fel gånger och därefter min PUK-kod och riskera att telefonen låses. Verkar riskabelt.

Bäst svar av frodrik91

Hej ,  du ska kunna få in på inställningar → mobilnät → Sim Pin & välj sedan ” ändra pinkod ” . Du behöver kunna den nuvarande . 

Glöm inte av det ” nya ” nu när du fått bytt nu då 🙂 PUK kod får du genom att logga in på annars på  ”Tre-vligts ” hemsida . 

Hoppas det funkar för dig ,’Med vänlig hälsning, Fredrik 

@Camgus

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1713 kommentarer
  • Svar
  • 17 oktober 2021

Hej ,  du ska kunna få in på inställningar → mobilnät → Sim Pin & välj sedan ” ändra pinkod ” . Du behöver kunna den nuvarande . 

Glöm inte av det ” nya ” nu när du fått bytt nu då 🙂 PUK kod får du genom att logga in på annars på  ”Tre-vligts ” hemsida . 

Hoppas det funkar för dig ,’Med vänlig hälsning, Fredrik 

@Camgus

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies