Skip to main content

Hej jag har en fråga jag har en iPhone 15 PRO men jag vill uppdatera till 16 
jag har den på avbetalningen inte bundet har ca 8 månader kvar 

får jag rabatt när jag använder 3återvin

Hej jag har en fråga jag har en iPhone 15 PRO men jag vill uppdatera till 16 
jag har den på avbetalningen inte bundet har ca 8 månader kvar 

får jag rabatt när jag använder 3återvin

@1108apan Välkommen till 3Community 🙌

Som du skriver så har du 8 månader kvar att betala på din mobil. För att ni ska kunna få en ny hårdvara på avbetalning så behöver 3 slutfakturera skulden på din iPhone 15 först. Det vill säga att du får faktura på resterande belopp du är skyldig. Det gör ni genom att ringa kundtjänst. 

När det väl är gjort så kan ni köpa en iPhone 16 på avbetalning. Abonnemanget påverkas inte då det är utan bindningstid.

Vad gäller 3 återvinn så ser jag inget hinder för att värdera din iPhone 15 då det är du som äger den efter slutfakturan är betald. 

Hej ​@1108apan och välkommen till 3Community! 👋🏻

Du kan alltid återvinna dina gamla mobiltelefoner för att få en rabatt, förutsatt att telefonen har ett värde. I det här fallet kan du välja att slutfakturera din iPhone 15 Pro som @Martin 3 kund i 19år skriver.

Du kan även ha kvar din iPhone 15 Pro på delbetalning och låta denna fortlöpa som vanligt. Notera dock att denna delbetalning inte försvinner förrän totalbeloppet för telefonen är betalt, även om du skulle välja att återvinna telefonen. Detta skulle innebära att du delbetalar iPhone 15 Pro och din nya iPhone 16, samtidigt som din återvinn-rabatt reducerar det totala priset.

Tveka inte på att höra av dig om det dyker upp någon fråga eller fundering 🙂

// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Lämna en kommentar