Besvarat

Död telefon

  • 10 March 2019
  • 8 svar
  • 919 visningar

mitt batteri har helt lagt av. Kan ej starta min 3-telefon . Finns det genvägar?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Erik 20 March 2019, 19:17

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, vad för typ av telefon är det? Och hur gammal är telefonen?
🙂

Det kan vara lite olika tillvägagångssätt beroende på vad för typ av telefon det är.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Jolosven, har det löst sig för dig?
Nej, det är fortfarande så att telefonen inte startar. Ibland kommer det upp på skärmen att laddning pågår, men jag kan inte se att den startar. Det är en Sony Xperiamodell G3311, FGGID.PY7-08618V. Det finns fler siffror men svårt avläsa allt. Telefonen har undersökts av 3 och PCX men på 3 säger man astt den nollställs om jag lämnar in den. Det vill jag inte eftersom det finns kontakter, anteckningar o bilder som inte är överförda till backup. Frågan är om dom finns någon annan stans ? Hjälp mig. Är du på Tre 3 ?
Telefonen är bara ett och ett halvt år. Garanti gäller till september 2019.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, om du kopplar telefonen till en dator. Startar den då eller kan du koppla upp den?
På så sött kanske du kan i alla fall rädda alla bilder!
startar ej då jag ansluter till dator. Synd …..
Användarnivå 7
Emblem +38
Och det råkar inte vara något minneskort i som bilderna sparats till?

Ja ibland har man väldigt mycket otur!
Välsigt tråkigt att höra! 😕
Användarnivå 7
Emblem +10
Hmm.. det finns två saker jag skulle vilja att du provar.

Testa först:
Tryck och håll ned "Power" + "Volym ned" knappen i 10 Sekunder eller tills enheten startar

Om ovan inte funkar:
  1. Öppna luckan för SIM / SD-kort, där bör det finnas en "Off" knapp som är oftast Gul eller Röd.
  2. Använd ett SIM verktyg eller ex. gem, håll knappen nedtryckt i ca 3 sekunder
  3. Telefonen bör vibrera 3 gånger
  4. Starta telefonen med "Power" knappen som vanligt.
Berätta hur det gick! #Hållertummarna

Svara