Skip to main content
Fråga

Extremt mycket lägre än beräknat för gamla mobilen.

• 9 juni 2022
  • 2 svar
  • 228 visningar

Jag valde att byta in min gamla lur. Räknade ut på 3s hemsida att jag skulle få ca 2200:- om jag minns rätt. Har inte fått nån som helst återkoppling hur priset blev men de har dragit ca 12:- första månaden!!! Det under 6 månader är ju en extremt lägre betalning för luren än det som va uträknat från början. Har inte fått något mail lr brev om någonting som helst från varken 3 eller foxway om bytet förutom brevet de skickade som jag skulle skicka in mobilen i. Vad gör jag? Har detta hänt er?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 9 juni 2022

@Back83 Hej,

om du loggar in på Mitt3 med Mobilt BankID och sedan kikar under kostnader → Visa fasta månadskostnader. Där bör du kunna se “Avdrag inbyte mobiltelefon” - vad har du för avdrag där? 

Det jag tror har hänt är att ditt avdrag lades in i mitten/slutet av månaden, vilket gör att du enbart får avdraget för de dagar som är kvar just den månaden. Den kommande månaden får du avdrag för hela månaden, liksom i fortsättningen. Den sista månaden blir det då istället omvänt, att du får avdrag för första delen av månaden.

Hänger du med på hur jag menar?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 10 juni 2022

Tjena , @Back83 

Tycker du gör helt rätt och återvinna din lur efter lång trogen tjänst 😎 📱 Om inget annat så är det nödvändigt om man vill använda ny teknik i form av mjukvara & hårdvara . Och ofta hamnar nog en och annan telefon på hyllan när man skaffar ny och glömmer av den , när de finns bättre värde att återvinna den istället och göra plånboken & miljön gladare 🏡🌊

Det är som @Pettersson säger att det kommer öka nästa månad. Även jag rota i det för fick också typ 15 kr första avräkningen på fakturan. Sen ökade det när det räknas på fler dagar . Valde också 6 månader med liknande värdering . 

Det jag påpekade där och då var att man inte fick någon feedback om den :

1# mottagits .

2# Vad den slutgiltiga värderingen är och vad man ställer sig till det . 

3# Information över hur utbetalningen sker osv när man accepterat vad dom värderar den till . Kan ju hända om uppgifter om luren inte stämmer med verkligheten när dom kikar på den . 

Men håller med att om man vill ha en cirkulär återvinning och ett belöningssystem så måste det finnas en koppling i slutändan av affären mellan 3 och foxway i detta fallet ,  och inte bara när man förhandsvärderar och får hem packeteringsmaterialet . 

Logiskt kanske vore att på samma sida man fyller i informationen , även kan följa sin affär genom order nummer eller telefon / person nummer & BankID eller annat lösning .  

Vad jag kan tro så bör de ju inte vara en allt för stor lösning för att få tydlighet mellan kund & 3 samt foxway. Men kan ju hoppas på någon 3vlig lösning 3️⃣🔄☑️

/ Med vänlig hälsning, F 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies