Fråga

Extremt mycket lägre än beräknat för gamla mobilen.

  • 9 June 2022
  • 2 svar
  • 174 visningar

Jag valde att byta in min gamla lur. Räknade ut på 3s hemsida att jag skulle få ca 2200:- om jag minns rätt. Har inte fått nån som helst återkoppling hur priset blev men de har dragit ca 12:- första månaden!!! Det under 6 månader är ju en extremt lägre betalning för luren än det som va uträknat från början. Har inte fått något mail lr brev om någonting som helst från varken 3 eller foxway om bytet förutom brevet de skickade som jag skulle skicka in mobilen i. Vad gör jag? Har detta hänt er?


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Back83 Hej,

 

om du loggar in på Mitt3 med Mobilt BankID och sedan kikar under kostnader → Visa fasta månadskostnader. Där bör du kunna se “Avdrag inbyte mobiltelefon” - vad har du för avdrag där? 

Det jag tror har hänt är att ditt avdrag lades in i mitten/slutet av månaden, vilket gör att du enbart får avdraget för de dagar som är kvar just den månaden. Den kommande månaden får du avdrag för hela månaden, liksom i fortsättningen. Den sista månaden blir det då istället omvänt, att du får avdrag för första delen av månaden.

Hänger du med på hur jag menar?

Användarnivå 6
Emblem +40

Tjena , @Back83 

 

Tycker du gör helt rätt och återvinna din lur efter lång trogen tjänst 😎 📱 Om inget annat så är det nödvändigt om man vill använda ny teknik i form av mjukvara & hårdvara . Och ofta hamnar nog en och annan telefon på hyllan när man skaffar ny och glömmer av den , när de finns bättre värde att återvinna den istället och göra plånboken & miljön gladare 🏡🌊

 

Det är som @Pettersson säger att det kommer öka nästa månad. Även jag rota i det för fick också typ 15 kr första avräkningen på fakturan. Sen ökade det när det räknas på fler dagar . Valde också 6 månader med liknande värdering . 
 

Det jag påpekade där och då var att man inte fick någon feedback om den :

1# mottagits .

2# Vad den slutgiltiga värderingen är och vad man ställer sig till det . 
 

3# Information över hur utbetalningen sker osv när man accepterat vad dom värderar den till . Kan ju hända om uppgifter om luren inte stämmer med verkligheten när dom kikar på den . 
 

Men håller med att om man vill ha en cirkulär återvinning och ett belöningssystem så måste det finnas en koppling i slutändan av affären mellan 3 och foxway i detta fallet ,  och inte bara när man förhandsvärderar och får hem packeteringsmaterialet . 
 

Logiskt kanske vore att på samma sida man fyller i informationen , även kan följa sin affär genom order nummer eller telefon / person nummer & BankID eller annat lösning .  
 

Vad jag kan tro så bör de ju inte vara en allt för stor lösning för att få tydlighet mellan kund & 3 samt foxway. Men kan ju hoppas på någon 3vlig lösning 3️⃣🔄☑️
 

/ Med vänlig hälsning, F 

Svara