Fråga

får ej sms från andra

  • 7 June 2023
  • 2 svar
  • 22 visningar

Åkte till italien förra månaden och på hemvägen mellanlandade vi hamburg/ Tyskland. I tyskland fick vi uppdatering om priset osv som gäller för abonnemanget. Några timmar senare var vi i Sverige igen och nu går det inte att smsa via nätet utan bara ”vanligt sms” till andra samt att jag inte heller tar emot meddelanden från andra som skickar ”imessage” (blå färg på meddelandet) fastän det står att dom har skickat det till mig.. Vad beror detta på och hur fixar jag det?


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Sensei 

Vet du om du har fått något meddelande om att din surf har tagit slut ? Eller fungerar det att surfa i mobilnätet som vanligt . Utan att vara kopplad till Wi-Fi.

Om du loggar in på https://www.tre.se/ , eller Mitt3 Appen . Så kan du se hur mycket data du har förbrukat / har kvar. Om du nu inte har ett obegränsat abonnemang.

Testa med en klassisk omstart av telefonen . Alternativt se om du har någon uppdatering av ditt operativsystem/mjukvara att göra. (Rekommenderar att du är kopplad till Wi-Fi) eller om du har stor surfpott) Så inte surfen tar slut , det vore ju tråkigt p.g.a. en uppdatering.

/F

 

 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej @Sensei 

Hur har det gått med detta? Funkade frodriks tips? 😀

Svara