Besvarat

Får man byta färg på mobilen vid ett försäkringsärende?

  • 3 April 2018
  • 1 svar
  • 908 visningar

Om man har krossad skärm på mobilen och lagar den hos tre med tre försäkringen, får man samma färg tillbaka eller en annan färg på mobilen? Finns det val man kan göra eller är det ett måste och ha samma färg tillbaka?
icon

Bäst svar av Mixiell 4 April 2018, 11:21

Visa original

1 svar

Användarnivå 2
Hej!

Jag ska försöka svara på din fråga så gott jag kan!

I samband med en reparation av din telefon via försäkringen så byts den alltid ut mot en i samma färg.
Generellt går det inte att byta färg, men det kan förekomma vissa undantag där du som kund kan få möjligheten att välja en annan.

De undantaget gäller enbart när den färg du har inte finns i vårt lager hos verkstan och leveranstiden förväntas var längre än rimligt (Ca 7-8 arbetsdagar). Då erbjuds du olika alternativ på färg.

Om ingen färg passar vid det tillfället så kan beloppet för vad telefonen var värd vid beställningsdatum krediteras och så får du gå till en valfri 3Butik där du kan välja en ny telefon.

Jag kan tillägga att det är mycket ovanligt att verkstan har slut på lagret och det förekommer oftast bara när det är mycket gamla enheter som lagas till exempel iPhone 5 som nu är några generationer äldre.

Jag hoppas att du känner att du fått ett tillräckligt bra svar på din fråga! :)

Mvh

Michell

Svara