Besvarat

Försenad leverans, ingen info

  • 17 December 2018
  • 1 svar
  • 763 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!

I er orderbekräftelse står det att varan levereras till kund inom 2-3 veckor till närmaste postkontor i
Sverige om den inte finns på lager, annars 2-3 dagar.
Klickar man på en av länkarna jag har hittat på er hemsida står det att vid leveransföresening skickar ni ut ett brev till kund.
För min del har det nu gått över tre veckor och enl senaste info kan det dröja ytterlagare 2-3 veckor i bästa fall.
Inte har jag fått något mail eller brev om det, ingen info heller när man söker på ordernummer. Ber man om mer precis info så har ni en massa olika ursäkter för det ena efter det andra men inga lösningar på problemet.
Ringer man till er är det 40 andra som står i kö. Kommer man fram är det medarbetare som inte verkar ha något mandat överhuvudtaget utan måste fråga chefen om varenda grej medans kunden väntar om och om igen.
Tills slut får man väldigt flummiga svar om leverans och ursäkter om att man har gjort fel prognos vid beställningar, att allt är Apples fel, att ni inte kan ge något svar etc.
Till kund lovar ni 'ändå in i det sista att varan kommer till lager inom de tre veckorna medans era butiker vet om att varan kommer in först i januari eftersom den är slut på centrallager. Hur förklarar ni det?
Ordet förhoppningsvis är er bästa vän men det bygger man inga långa och goda kundrelationer på. Stackars dom som sitter i er kundtjänst!
Det är precis som om man har ringt till t ex en byggfirma och undrar när ens telefon ska komma. Riktigt dåligt skött och under all kritik är det ni håller på med!
Just nu känns Comhems kundtjänst med "Dra ut sladd, stoppa i sladd" mycket mer seriöst än ni faktiskt.
Ska föräldrar tala om för sina barn att deras uteblivna julklappar beror på 3, Apple eller vad då?
Ska barn som har gått utan telefon i en månad behöva gå utan lika länge till bara för att ni strular till det och säljer mer än vad ni klarar av att leverera? Och ni har inga svar på någon av frågorna mer än att ni beklagar.
Det finns många konkurrenter till er i det här landet men det här var det fulaste jag har varit med om gällande beställning av en simpel telefon.
I min värld är det så att kan man inte leverera inom max 3 veckor som man har informerat sina kunder om så ska man inte sälja fler telefoner heller.
Ert ångerköp gäller i en månad. Det blir svårt att hålla om varan inte ens har kommit inom den tiden eller hur hade ni tänkt er där?
Er uppsägning av abonnemang gäller också i en månad. Hur gör man det om man inte ens vet om och när man får telefonen så man ev kan nyttja abonnemanget man betalar för?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Erik 18 December 2018, 10:07

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Japo12 och varmt välkommen till 3Community.

Det låter som att det handlar om en iPhone 8?
Det stämmer väl att vi har haft utmaningar med att få in denna modell från tillverkaren och vi har daglig kontakt med dem för att påskynda leveranserna till oss. Informationen har ändrats nästan dagligen och i skrivande stund gäller följande för dem som redan beställt en telefon:

iPhone 8 Silver – leverans till vårt lager v. 51
iPhone 8 Guld – leverans till vårt lager v. 51
iPhone 8 Space Grey – leverans till vårt lager i slutet av v.52
(När enheterna har levererats till oss tar det ytterligare 1-3 arbetsdagar innan det kommer fram till uthämtningsstället.)

Vi förstår naturligtvis att ovan skapar missnöje och frustration, speciellt nu i juletider. Därför gör vi allt i vår makt för att påskynda processen för att kunna leverera telefonerna så fort som det bara är möjligt. Mer än så kan vi tyvärr inte göra.

Gällande abonnemanget

Nytt abonnemang – abonnemanget startar först när man faktiskt har börjat använda mobilen eller 30 dagar efter att man har fått den, man betalar alltså inte för något innan dess.

Förlängt abonnemang – man betalar för sitt nuvarande avtal och produkt tills bindningstiden löpt ut, (ifall man har förlängt i förtid). Har bindningstiden redan löpt ut så betalar man enbart för abonnemanget och de tjänster man använder. Avgifter för den nya telefonen tillkommer först den denna har levererats.

Om man hellre önskar få telefonen idag genom att köpa den direkt från tillverkaren / annan återförsäljare så kan man naturligtvis avbryta ordern via kundservice (telefon).

Slutligen vill jag innerligt be om ursäkt för detta och understryka att jag och mina kollegor förstår din frustration, vi gör allt vi kan för att leverera dessa telefoner snarast möjligt.

Svara